Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
jng skrev:Trådstarter har formentlig forladt dette site for evigt pga. PeterD's vedvarende og i enhver henseende upassende kommentarer.
Ærgerligt at D'herre nu IGEN bliver personlige.

Jeg kan ikke gøre andet end at opfordre jer til at stikke piben ind et stykke tid og så må vi håbe trådstarter vælger det tv han syntes om.

Den der konstante HETZ bryder jeg mig ikke om og det er som om at HVER gang jeg skriver noget herinde så er der nogle der er imod, om det er på grund af mit navn ved jeg ikke, men sagen er at det er rimelig irriterende og jeg kan kun håbe på at man respekterer at folk har forskellige meninger og synspunkter.

Uanset hvad betyder DOKUMENTATION rigtig meget.

Rtings.com giver jeg ikke meget for. Hvorfor har de feks. næsten KUN testet LG og Samsung?

Ellers må man jo lave en decideret Mærketråd hvor folk kan sidde og klappe hinanden på skulderen..

På forhånd tak. :)

Apropos upassende kommentarer må man håbe moderatorerne herinde holder skarpt øje med D'herre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rtings synes jeg er ret grundige og meget åbne omkring deres tests. Der er ikke så mange subjektive vurderinger at læse om, men for folk med kærlighed til specs og tal, så har de altså et ret solidt udgangspunkt. De køber deres TV, så de kan endda gå tilbage og genmåle, hvilket er ret unikt. Når der kommer nye målemetoder så går de gerne tilbage og opdaterer ældre reviews - det kender jeg ingen der gør ud over dem.

Deres test-park er også en god portion mere avanceret end vores, og de kan måle langt flere egenskaber ved en skærm end vi kan på en systematisk måde, som ville kræve indkøb af udstyr på den anden side af 50.000 DKK for vores vedkommende.

På negativ-siden, så har de jo så virkelig (!) mange scores at forholde sig til, som lidt udvander deres karaktersystemer, da det bliver ret svært for et TV at skille sig ud på en samlet score. Der er ganske enkelt for mange parametre de summerer op til total-scoren til og de er udelukkende baseret på rå målinger, som gør det lidt svært at føle noget specielt for hver enkelt review. Dertil så er det lidt problematisk, at deres karakterer har et loft, da der jo konstant kommer nyt til, så når man går tilbage og opdaterer anmeldelser, så er det noget hejs at holde styr på.
Af jng
Er der plads til et apparat på 48 tommer, så køb det. Et tv kan ikke blive for stort. Jeg kan ikke dokumentere det, men jeg har en anelse om, at de to tv'er, du linker til, i øvrigt har nogenlunde samme kvalitet. Man får forholdsvis meget mere for penge i de lave prisklasser...
Af Grandahl
Jeg synes der er en god potion forskel på Samsungs 5 og 6'er serie.. Men til 3000 kan man heller ikke forlange meget
Af jng
Trådstarter linker til i princippet det samme apparat, dog med forskellig skærmstørrelse...
Af bulleros
Hvor kan jeg finde en calibration guide til SAMSUNG UE48J5005?
Har prøvet at google det, men kan intet finde. Det er vel pretty useless, hvis jeg køber et TV uden at indstille det korrekt
Af PeterD
Godt med gode indstillinger

En tråd om tvet:

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-f ... hread.html

Hvorfor skrives der: " went ahead and ordered this set and I'm very disappointed with it. It is an IPS panel and the input lag (in game mode) measured 45ms with the Rock Band 2 test. I know it's not the most accurate test, but it's all that I have. My other 32" sets that I recently tested were around 25-29ms.

Screen uniformity was also horrible... probably the worst I've seen. There's backlight bleeding all over the place.

Another thing is this set is absolute bare-bones when it comes to picture adjustments; no white balance/grayscale, CMS or gamma control. The backlight automatically shuts off on a black screen and there's no way to turn that off.

TL;DR this is by far the worst Samsung TV I've ever owned, if not the worst TV period. I understand that this is an entry level 1080p LCD but I'm shocked by how bare-bones is it."
Af jng
Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Af PeterD
jng skrev:Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Underlig kommentar.

Nåe nej. Man må ikke kritisere et firma som på alle parametre forsøger at være markedsleder.

Har du aktier i firmaet og AL elektronik i dit hjem er nok fra firmaet.

Men OK. I din verden er det ENESTE der virker dét mærke og det må vi andre bare leve med. Bare ærgerligt at man ikke har et lidt mere nuanceret syn på livet generelt.

Jeg krydser fingre for at trådstarter bliver tilfreds. :)
Af PeterD
PeterD skrev:
jng skrev:Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Underlig kommentar.

Grandahl. Er det dig i forklædning? O-O

Nåe nej. Man må ikke kritisere et firma som på alle parametre forsøger at være markedsleder.

Har du aktier i firmaet og AL elektronik i dit hjem er nok fra firmaet.

Men OK. I din verden er det ENESTE der virker dét mærke og det må vi andre bare leve med. Bare ærgerligt at man ikke har et lidt mere nuanceret syn på livet generelt.

Jeg krydser fingre for at trådstarter bliver tilfreds. :)