Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det må jeg nok indrømme, at jeg aldrig har set før teamet. Hvorfor opfatter browserne i linux i øvrigt siden anderledes end den bliver gjort i samme browsere i alle Windows versioner?

Findes der en form for emulator, som kan gengive linux browserne? Ellers bliver det svært for mig at teste.
Jeg kan se, at det er vores flash menu der har hvid baggrund, som går ind og dækker.

Jeg er klar over den del af W3C fejl der er, men jeg synes sku efterhånden, at det er mere navlepilleri end egentlig optimering. Jeg er altid opmærksom på kritiske fejl, men når den i diverse tests beder mig om at sætte en "ALT" på alle billeder, så begynder jeg at tage mig selv til hovedet.
Af Tulipan
Jeg har samme problem med forsiden under Linux.
Jeg bruger Ubuntu med Firefox. Når jeg kører
Windows er der ingen problemer, selvom jeg også
bruger Firefox her på denne platform.

Om man kan nøjes med at emulere en Linux web-
browser, ved jeg ikke, men man kan oprette en
virtuel pc og installere hele Linux (eller noget
andet) under Windows. Jeg har tidligere brugt det
gratis program VirtualBox med succes.

VirtualBox's hjemmeside: www.virtualbox.org.
Lidt mere om VirtualBox: en.wikipedia.org/wiki/Virtualbox
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Okay, jeg skal prøve at se på det Tulipan.

Er der i øvrigt andre fejl, som forekommer under linux? Jeg kan se, at elementerne i menuen til højre også overlapper hinanden en smule.
Af Tulipan
Det eneste problem jeg har haft, er at menuen i venstre side
(den med TV skærme, PC skærme, ..., Flatpanels info) lapper
ind over 'FlatpanelsNyheder'. Det, som overlapper, er bare en
hvid kant, som det ses på billedet, 'teamet' har sendt link
til. Måske man bare kan lave menuen i venstre side en smule
smallere uden, at det vil gå ud over hverken størrelse eller
placering?
Altså skære den hvide kant væk. Bare et forslag :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvordan ser det ud med menuen nu? Overlapper den stadig?

Jeg ved godt at den er rykket lidt mod venstre, men jeg kan korrigere placeringen efterfølgende.
Senest rettet af Rasmus Larsen 11 okt 2007, 13:21, rettet i alt 1 gang.
Af Tulipan
Det ser smukt ud :p .

Hvis du vil have et screenshot, så kan jeg lave et og linke
til det lidt senere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du må gerne tage et screenshot hvis du har mulighed for det. Mest for at se om de browserne i henholdsvis Windows og Linux opfatter koderne og placeringerne ens efter ændringen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
teamet skrev:I har i øvrigt også en del W3C fejl:
http://validator.w3.org/check?uri=http% ... ne&group=0

Håber i har tid til at se på det en dag ;-)
Størstedelen af de fejl der findes, stammer fra vores nyhedssystem som har nogle ret lange filnavne til at kalde php-koden. Det kan der ikke ændres ved.
Samtidigt kører vi et alternativt srcipt til at få flash-animationerne til at omgås Microsofts irriterende "Tryk her for at aktivere denne applet"-boks og den brokker den sig også over.

Der kan rettes op på et par af de første fejl, men 75% af de WC3 fejl der findes kan vi ikke gøre noget ved uden at siden går ned.
Af teamet
Ja, ved godt w3c ikke er en god indikator for smarte hjemmesider med meget ikke-html kode, men man kan stadig for lidt overblik over cross-platform kompabiliteten. Det var heller ikke det, jeg håbede på, at I havde tit til at rette men bare forsideproblemet.

Der er stadig lidt problemer med flashen, men det er ikke slemt. Det med forsiden var mere problematisk, men ser ud til at være løst nu :-)

http://xs.to/xs.php?h=xs220&d=07415&f=flatpanels2.png

Det er slet ikke kritisk for sidens helhed som sådan.. Kan du ikke måske sætte 'det midterste' af siden til at være øverste lag?

Tak for en hurtig løsning af problemet
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan prøve at se om det kan hjælpe lidt med nogle lag. Problemet med flash menuen ligger dog i, at browserne i Linux ikek opfatter flashmenuen som gennemsigtig, som den ellers er defineret i koden. Det gør browserne derimod i Windows, så derfor er jeg aldrig selv rendt ind i problemet.

Jeg kan godt se, at det ikke ser så fikst ud, men menuen skulle ikke dække teksten længere?
Af teamet
Mon ikke ogsÃåd går? Jeg er fx ved at lave dette indlæg i lynx, som er en tekst baseret browser, hvor man ikke kan bruge musen.
Det er rent faktisk lidt sjovt med tekstbaserede browsere, selvom det er ret uoverskueligt til tider.
Af teamet
I øvrigt - nu jeg er i gang med at være pernitten om ting..
Kan man måske ikke ændre tiden, hvor et indlæg er blevet lavet, fra at være engelsk (am/pm) til et mere dansk format som 24 timers tid?

Desuden kører siden på GMT i stedet for GMT+1