Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af totti21
Hej, jeg er ny her, og kan se en del tråde. Dog synes jeg ikke lige der er nogen der matcher mine behov, så jeg har altså set mig nødsaget til at oprette endnu en tråd.

Jeg synes markedet er meget uoverskueligt, og der er mange ting man skal tage højde for.

De krav jeg har er:
- 32"
- Skal være knivskarp på dvd-film :)
- Skal kunne tilsluttes til 3 konsoller samtidig. (Dvd, playstation og dvd-optager)
- Skal fungerer med mit kabel tv (som endnu ikke er digitalt)
- Gerne et kendt mærke, og flot design :)
Priside er maks 10.000
Af TYBO
1. Sikker på at du kun vil have 32" når du har pengene til en større ? (de 10000) ?

2. Hvilke stik har de 3 enheder. Er alle med scart ?
Brugeravatar
Af azrael
Sony KDL-32D3000.
Af totti21
TYBO skrev:1. Sikker på at du kun vil have 32" når du har pengene til en større ? (de 10000) ?

2. Hvilke stik har de 3 enheder. Er alle med scart ?
Umiddelbart ville et 42" jo ikke skade, men bliver prisen så ikke en helt anden?

Ja, de er umiddelbart alle med scart. - Det er ret umuligt at finde et fjernsyn der har 3 scart-indgange?

Er det egentlig smart at have 2 tv-tunere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2 tunere gør at du kan benytte Picture-in-picture med 2 forskellige TV-kanaler i stedet for blot at kunne se TV i det ene billede og signalet fra en anden kilde i den anden (som det er tilfældet med de fleste TV i dag).
Af TYBO
Du kan snildt få en 42" til under 10000.
Kan man ikke få en scarthub og sætte til TVet ?
Af totti21
TYBO skrev:Du kan snildt få en 42" til under 10000.
Kan man ikke få en scarthub og sætte til TVet ?
Min erfaring med de her scart-hubs er, at de ikke altid fungerer lige godt :)

Men andre forslag end sony´en? - Og nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne?

- Det er jo heller ikke et must den koster omkring 10.000. Den må da også gerne koste mindre.
Af TYBO
Ya den ville være perfekt....desværre synes jeg at 32"eren er for dyr...42"eren koster kun ca. 1000kr mere.
Af totti21
TYBO skrev:Ya den ville være perfekt....desværre synes jeg at 32"eren er for dyr...42"eren koster kun ca. 1000kr mere.
Jeg snakkede med min bror i dag, som har købt et fjernsyn med ambilight. - Han siger det er vidunerligt.

Hvilket 32" ville i anbefale hvis ambilight er et af kravene ?
Af vipermanden
Samsungs nye LCD skærme er bygget netop til det formål, så en 37-40" FULL HD til de 10.000kr. ville være mit bud