06 okt 2007, 01:32

Jeg kan godt følge, at det kan være svært at lave en liste, når der ikke er mere struktur over, hvornår og hvilke skærme der modtages.
Jeg fornemmer dog efter at have fulgt forummet mere eller mindre i 1½ år, så henvender mange sig i forbindelse med, at de skal ud og købe et nyt tv/monitor og i den forbindelse vil de gerne vide, hvad det beste køb pt. er, så de ikke fare vild i den nye jungle, hvor den teknologiske forældelse sker enorm hurtig i dag.
Der kommer løbende nye skærme på markedet, og jeg tror, at mange har fundet et, to eller tre skærme, som de er interesseret i. Problemer er, at det er nye skærme, hvorfor der ikke er kommet nogle test af disse endnu, hvorfor der kommer mange af de samme spørgsmål til de nye skærme.
Uden at dette skal blive en diskussion af, hvordan en skærm skal købes, så er der ingen tvivl om, at man selv skal ud og se skærmen og vurdere, hvad man selv synes. Problemer opstår bare, når folk har svært ved at se, om en skærm er god eller dårlig i de opstillinger der er i butikkerne. Endvidere synes jeg, at der er kommet et større gab mellem top og bund i kvaliteten i de nye skærme i forhold til, hvad der var ved CRT skærmene, hvilket blot er med til at gøre, at folk bliver mere forsigtige med deres køb.
Derfor tror jeg, at uanset om det er svært eller ej, at det kunne gavne siden at informere dens brugere om, hvad der blev arbejdet med at få forsøgt testet. Om det vil give mere badwill, kan vel komme an på en prøve, eller andre kunne give deres mening til kende - nu er der trods alt over 100 der har læst indlæget.
Det kunne også overvejes, om der skulle linkes til de andre danske sider, hvor der er testet nogle skærme, som man her på bordet ikke har testet af den ene eller anden grund. Dette forhold kunne også være med til at give endnu mere aktivitet på siden.
Ovenstående er blot skrevet af en amatør, der er teknisk interesseret, men ikke ved nok om, hvad der opfattes som værende et godt billede og hvad der vil passe hjem til ens egen stue.