Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Desca
Hej alle,

Jeg søger desperat hjælp.

Jeg har købt mig en PS3, og har i forvejen en ASUS MW221U der kan vise 720p. Denne har jeg selvfølgelig sat til min computer. Til computeren har jeg dog en ekstra skærm, en 19" 913N fra samsung.

Nu vil jeg gerne have sat PS3'en til min ASUS, og det jeg har erfaret er at jeg kan skifte mellem VGA og DVI billede. Jeg har derfor købt en HDMI > DVI adapter for at kunne sætte min PS3 til gennem DVI porten. Derpå købte jeg også en DVI > VGA adapter så den går igennem VGA porten. Det jeg har lagt mærke til er at der står D-SUB (Det en 9-pin) omme bag på den, men det er vidst det samme som VGA.

Mit problem nu, er at jeg IKKE kan dette. Når jeg sætter min skærm til via VGA porten så vil den ikke vise noget billede. Det er enten eller på det punkt, og den virker kun gennem DVI'en.

Jeg har et 8800GTS sat i min PC btw.
Brugeravatar
Af azrael
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan du har sat tingene op, men den eneste måde dette kan fungere på er som følger. Skærmen har iflg. ASUS' hjemmeside (og manual) to indgange, DVI-D og DSUB. DVI-D er en ren digital indgang, og som du selv er obs på, så skal du forbinde din PS3 til skærmen via denne indgang og din HDMI->DVI adapter.

Din pc kan du nu kun forbinde til skærmen via den analoge DSUB/VGA indgang, og her bør du anvende den DVI->VGA adapter, som meget gerne skulle følge med dit grafikkort, sammen med det VGA kabel, der fulgte med din skærm.

Ovennævnte skulle du ikke have nogen problemer med at få til at virke, men andre kombinationer kan du godt glemme. Jeg bemærkede for øvrigt, at der i manualen hverken nævnes HDCP eller HDTV opløsninger á la 1280x720 (eller bare noget med 720 linjer). Er du sikker på, at skærmen kan håndtere disse signaler?
Af Desca
Ja, jeg er ret sikker på dette.

Jeg har intet problem med at sætte PS3'eren til gennem DVI indgangen, det eneste problem er at den ikke går gennem den analoge, altså VGA'en. Men må da lige finde mit grafikkorts adapter.

*Update*

Okay, jeg fandt indpakningen til mit grafikkort, og det der så var med grafikkortet var VGA til DVI. Så der skulle jeg ikke kunne få hjælp fra.

Men sagen er den jeg har haft købt en DVI til VGA adapter, men der er bare ZERO signal på min ASUS.
Af andeo
Ikke for at BUMPE denne tråd overhovedet, men DESCA, kunne du eventuelt fortælle mig om du er tilfreds med din PS3 sat til din ASUS, for jeg overvejer stærkt at investere i netop omtalte skærm af samme formål som dig selv, nemlig at bruge den med PS3'en...

Håber du vil svare da jeg er i gang med at scoute og valget står mellem ASUS og Acer AL2216wsd

Takker
Af Desca
Hej Andeo.

Jeg vil anbefale dig at købe et almindeligt FULL HD fjernsyn. Jeg synes kvaliteten har været lidt begrænset på min ASUS skærm, og det virker en anelse sløret i stedet for sprødt og frisk som man ellers kunne forvente af en sådan skærm.