20 sep 2007, 23:36
Hey Flatforum
Da min 17" CRT HP skærm er ved at blive lidt kedelig, skal jeg have en afløser. Valget falder selfølgelig straks på en LCD skærm, til trods for jeg er bange for at der ikke er lige så god kontrast mv. på en sådan ifht. min CRT.
Det jeg primært bruger min computer til er fotoredigering, grafisk arbejde, surfing og spil.
Derfor er der en lang række af sucess kriterier for en ny skærm:
- Stor opløsning
- God kontrast
- Gengive farver godt
- Skal kunne følge med i spil (FPS også!)
Altså i alt en all-around skærm.
Jeg begynder self. selv at researche hvad der findes på markedet, læser lidt reviews osv, og falder over en Eizo 2411 skærm. Det lyder som den perfekte skærm til mit brug, dog er jeg lidt skeptisk overfor hvor pænt det er at køre spil i ikke-nativ opløsning på en fladskærm...
Jeg var helt (B på eizoen indtil jeg så prisen - 10.000 kr ca.
Efter lidt research og kiggen omkring, faldt mit blik på tyskland.
http://www.preissuchmaschine.de/psm_fro ... 3-1095-140
Men her begynder forviringen så, da der er en del skærme!
Der er følgende:
S2411W-BK til 1068€
S2411WM-K til 847€
S2411W-TS til 1078€
S2411W-WS til 1067€
S2431W-BK til 850€ <- den heder 31 til sidst.. hvad er forskellen
?
Hvad for en af disse skal man så vælge, der er jo under alle omstændigheder mindst 2500 at spare ifht. prisen i Danmark.
Men så kommer spørgsmål om garanti osv oven i, hvordan vil jeg stå stillet der?
Og sidst men ikke mindst: er der nogle der har erfaringer med nogle af de tyske forhandlere der har varen på lager
Det blev godt nok en lang smører
Håber i vil hjælpe mig
Hilsen Søren Fuglsang
Da min 17" CRT HP skærm er ved at blive lidt kedelig, skal jeg have en afløser. Valget falder selfølgelig straks på en LCD skærm, til trods for jeg er bange for at der ikke er lige så god kontrast mv. på en sådan ifht. min CRT.
Det jeg primært bruger min computer til er fotoredigering, grafisk arbejde, surfing og spil.
Derfor er der en lang række af sucess kriterier for en ny skærm:
- Stor opløsning
- God kontrast
- Gengive farver godt
- Skal kunne følge med i spil (FPS også!)
Altså i alt en all-around skærm.
Jeg begynder self. selv at researche hvad der findes på markedet, læser lidt reviews osv, og falder over en Eizo 2411 skærm. Det lyder som den perfekte skærm til mit brug, dog er jeg lidt skeptisk overfor hvor pænt det er at køre spil i ikke-nativ opløsning på en fladskærm...
Jeg var helt (B på eizoen indtil jeg så prisen - 10.000 kr ca.
Efter lidt research og kiggen omkring, faldt mit blik på tyskland.
http://www.preissuchmaschine.de/psm_fro ... 3-1095-140
Men her begynder forviringen så, da der er en del skærme!
Der er følgende:
S2411W-BK til 1068€
S2411WM-K til 847€
S2411W-TS til 1078€
S2411W-WS til 1067€
S2431W-BK til 850€ <- den heder 31 til sidst.. hvad er forskellen
Hvad for en af disse skal man så vælge, der er jo under alle omstændigheder mindst 2500 at spare ifht. prisen i Danmark.
Men så kommer spørgsmål om garanti osv oven i, hvordan vil jeg stå stillet der?
Og sidst men ikke mindst: er der nogle der har erfaringer med nogle af de tyske forhandlere der har varen på lager
Det blev godt nok en lang smører
Håber i vil hjælpe mig
Hilsen Søren Fuglsang