Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sælgeren
Hej.
I forbindelse med de seneste tråde her i forumet, så var jeg et smut forbi Hifiklubben på Åboulevarden for at se det nye NAD A1 som de har hængende derinde.

Efter en snak med en af ekspedienterne så vil jeg lige informere om de features som jeg fik lokket ud af ham.

NAD kommer i 2 modeller.
En A1 model som skulle være på hylderne i slutningen af September.
Den er født med DVB-T, DVB-C og DVB-S modtager og de skulle være klar til at modtage MPEG-4 når denne er på banen.
Den leveres som udgangspunkt uden højtalere men med en forstærker på 2x15W hvor alle højtalere kan tilsluttes.
(Der fås naturligvis både højtalere til sidemontage og bundmontage).
Derudover er der Digital 5.1 udgang så det er klart til når der bliver sendt i Dolby Digital over antennesignalet.
Derudover er der USB stik så firmware mv. kan opdateres igennem denne.

Denne model hænger PT derinde og ved første øjekast ser billedekvaliteten meget fornuftig ud.
Der er "kun" mulighed for 1366x768, men i 40" er der også rigeligt.
Den udstillede model var dog ikke kalibreret ind og det kunne tydeligt ses, der var ikke balance i farverne, men ekspedienten forsikrede mig at de kalibrerede modeller de havde set demonstreret ved deres interne launch stod tæskeflot.

Derudover kommer der en A2 model (formodentlig primo 2008) som bliver med indbygget HDD optager og 2 tunere så man kan optage og se fjernsyn samtidig.
Denne bliver så i "full HD" og i et mere ekslusivt design med touch knapper og børstet aluminiumskant.

Håber at der kommer en test af begge på siden når de lander i handlen.

Med Venlig Hilsen
Jesper
Af Theis
Har du noget nyt (test, bemærkninger, kommentarer o.l.) omkring NAD A1, som jo har været i handelen i en lille uge nu?