Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg skylder lige at følge op på tråden. Jeg har fået tv'et hjem og sat Apple Tv til og må sige det fungerer som en drøm. Fantastisk billede.

DR er et lidt grovkornet men så lige animationsfilnen Big Hero 6 fra Netflix og farver og bevægelserne fra lige i skabet.

@ludo Er nysgerrig på hvordan du får Apple Tv til at slukke for tv'et? Selve tv-boksen går jo sådan set kun på standby så vidt jeg forstår?
Rasmus Larsen skrev:Hvis du får HDMI-CEC til at virke, så tror jeg umiddelbart ikke, at du kan få Apple TV til at tænde tv'et (kun slukke og skifte input). Den funktion kom vist først til i senere generationer af tv-skærme. Ikke at jeg er sikker, men bare min mavefornemmelse.
Hej Rasmus. Ved du hvordan får apple tv'et til at slukke for skærmen? Selve boksen går jo kun selv på standby.
Fyi: det viste sig muligt og ret nemt at indstille tv'et til at tænde og slukke med Apple Tv4. Kan varmt anbefale denne løsning med en ældre kvalitetsskærm som Pioneeren i kombi med apple tv. Fungerer som en drøm og kostede sølle 1.500,- tilsammen.