ChrisHarding skrev:Jeg kommer til at sidde ca 4 meter fra, måske 4 1/2...det er vel ok langt?
Jeg var nede i Elgiganten og kigge bla på sharp 42", og den så faktisk ik meget mindre ud end en 46" ved siden af..
Jeg kan ikke rigtig bestemme mig om jeg skal bestille det ny Sony X3500 hjem fra tyskland, eller om jeg skal købe en af topmodellerne fra sharp?
Der er bare det, at den ene er full HD, og den anden har 100Hz, men i full HD.
Det er lidt et irritationsmoment synes jeg..
mvh Chris
på forhånd tak 8)
hehe, ja det problem stod jeg også med...skal man vente på 100hz eller ej. Efter meget læsning rundt omkring blev jeg overbevist om at 100hz er lige så meget til skade som gavn da det ofte nedsætter detaljegraden i billedet pga. interpoleringen og det introducerer også artefacter mm. når den ikke helt kan "gætte" hvad der skal interpoleres.
Så 100hz vil jeg personligt ikke vente på da jeg sikkert vil slå det fra i de fleste situationer alligevel.
Mht. størrelsen kan du roligt vælge et 46" når du sidder så langt fra, faktisk vil 50"/52" måske passe bedre, men det er så også noget dyrere.
Jeg kommer til at sidde 2 - 2.5m fra mit 46" sharp (får det med posten i dag el. i morgen)og til HD er det lige på vippen til at være for langt væk.
Men til alm tv (digitalt) er det måske lige tilpas, det vil tiden vise