Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChrisHarding
hej jeg står og skal til at anskaffe mig et TV, og jeg er lidt i tvivl om hvor stort det skal være.
Jeg vil gerne høre fra folk, hvor stort jeres er?, hvor langt i ca sidder fra det? og om i er tilfredse med størrelsen??

på forhånd tak
mvh Chris
Af Krydolph
jeg var lige ude og kigge i butikker idag... 46 er meget stort... jeg synes 40 er stort, selvom en 42 sikkert ku gå - jeg ville nok ik blive ked at have en 46" men tror næsten det bliver i overkanten - ihvertfald til mine forhold, men har du en kæmpe stue er det sikkert fint - men jeg synes du sku tage ud i en butik og se lidt på dem - selvf. kan det nemt snyde lidt, men det giver alligevel en god ide om det.
og husk, de ser for det meste mindre ud i butikken da det er så stort et rum, og måske står de ved siden af en størrer skærm os osv...

jeg har ihvertfald bestemt mig til jeg nøjes med 40"
Af zubzer0
Det kommer jo meget an på hvor tæt man sidder på og hvilket signal man ser på (sd / hd)

Hvor tæt sidder du på og regner du med at se HD på den ?
Af ChrisHarding
Jeg kommer til at sidde ca 4 meter fra, måske 4 1/2...det er vel ok langt?
Jeg var nede i Elgiganten og kigge bla på sharp 42", og den så faktisk ik meget mindre ud end en 46" ved siden af..

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig om jeg skal bestille det ny Sony X3500 hjem fra tyskland, eller om jeg skal købe en af topmodellerne fra sharp?
Der er bare det, at den ene er full HD, og den anden har 100Hz, men i full HD.
Det er lidt et irritationsmoment synes jeg..

mvh Chris

på forhånd tak 8)
Af zubzer0
ChrisHarding skrev:Jeg kommer til at sidde ca 4 meter fra, måske 4 1/2...det er vel ok langt?
Jeg var nede i Elgiganten og kigge bla på sharp 42", og den så faktisk ik meget mindre ud end en 46" ved siden af..

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig om jeg skal bestille det ny Sony X3500 hjem fra tyskland, eller om jeg skal købe en af topmodellerne fra sharp?
Der er bare det, at den ene er full HD, og den anden har 100Hz, men i full HD.
Det er lidt et irritationsmoment synes jeg..

mvh Chris

på forhånd tak 8)
hehe, ja det problem stod jeg også med...skal man vente på 100hz eller ej. Efter meget læsning rundt omkring blev jeg overbevist om at 100hz er lige så meget til skade som gavn da det ofte nedsætter detaljegraden i billedet pga. interpoleringen og det introducerer også artefacter mm. når den ikke helt kan "gætte" hvad der skal interpoleres.
Så 100hz vil jeg personligt ikke vente på da jeg sikkert vil slå det fra i de fleste situationer alligevel.

Mht. størrelsen kan du roligt vælge et 46" når du sidder så langt fra, faktisk vil 50"/52" måske passe bedre, men det er så også noget dyrere.

Jeg kommer til at sidde 2 - 2.5m fra mit 46" sharp (får det med posten i dag el. i morgen)og til HD er det lige på vippen til at være for langt væk.
Men til alm tv (digitalt) er det måske lige tilpas, det vil tiden vise ;)
Af Dr.squat
tjaa jeg har lige fået sharp 46" rigtig godt til prisen, kan så se at deres 52" er sat ned fra 26000 til 19000 meen synes det er lige i overkanten af hvad jeg vil bruge på tv, havde bestemt mig for at 15000 skulle være max og så fandt jeg sharp 46" til 14000 jeg sidder omkring 4 meter fra det tror jeg og det er faktisk fint, bevares 50 eller 52 ville jo være bedre men også noget dyrere, så kan godt leve med 46" men når 60 tommerne blir rigtig billige kan det være jeg køber sådan et og så ryger 46" ind i soveværelset men der kommer til at gå nogle år nu.

jeg havde et 52" Thomson bagprojektion før, og det her 46" er godt nok noget federe (B

ellers er der jo et panasonic 50" til omkring 16000 men det er ikke Full HD og så er der jo stadig de der muligheder for Burn in selvom folk siger det ikke forekommer mere, men det var en chance jeg ikke ville tage selv, så valget faldt på LCD skærm, og billedet på den SHARP skærm siger sig selv den er nemlig knivSHARP :p (B