Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Kloge-Åge´er (positivt ment :) )

Vi har købt et Samsung KS7005, som vi er ganske glade for. Især er vores Netflix forrygende skarpt og lækkert at se på. Men når vi ser en Blu Ray på vores ca. 6 år gamle BR-afspiller så står det meget uldent og slet ikke så skarpt som f.eks. TV-signal eller Netflix/Viaplay. Hvad kan dette skyldes?

Har prøvet med forskellige film og forskellige kabler, uden held. BR er tilkoblet TV via OneConnect boksen.

På forhånd mange tak for jeres eventuelle løsningsforslag :-)
Det kunne godt lyde til, den smider signalet ud i en lav opløsning.
Hvis det er det, der er tilfældet, må du lige tjekke dine indstillinger.
Der er en knap, som fortæller, hvilket signal, dit tv modtager.
Hvis det ikke er 1080p, er der er problem et sted...
Supergris skrev:Det kunne godt lyde til, den smider signalet ud i en lav opløsning.
Hvis det er det, der er tilfældet, må du lige tjekke dine indstillinger.
Der er en knap, som fortæller, hvilket signal, dit tv modtager.
Hvis det ikke er 1080p, er der er problem et sted...
Det giver mening. Men har været inde i BluRay spillerens menu. Her er et sted under Billede, hvor opløsningen stod til Auto. Jeg har prøvet at sætte den til 1080p (som er den højest mulige) også, men det giver ingen forskel.

Kan desuden se, at menuerne og tekster i indstillinger m.m. når jeg er "inde" i BluRay spilleren heller ikke står særligt skarpt. Det er som om alt der kommer ud af BluRay uanset hvad bare ikke er tip-top. På vores andet tv (en Samsung plasma fra 2009) står det vanvittigt lækkert.
sw1928 skrev:Hej Torben
Nej, det tror jeg ikke? - er ikke lige med på, hvad det betyder :-)
Du har nok indstillet TV imens du eksempelvis har set TV. Disse indstillinger flyttes ikke automatisk med over på din HDMI-port, så du skal huske at ændre billedprofil når du har skiftet til den pågældende HDMI-port.
Af mbm
Nu har jeg ikke i mange år afspillet blu-ray, men efter jeg har købt et nyt 4K TV (samsung KS8005) købte jeg samtidig en 4K blu-ray afspiller (Samsung K8500), og jeg vil da sige at jeg også oplever nogle blu-ray til at være betydeligt ringere end eks. yousee kabel tv eller Netflix.
Supergris skrev:Prøv at gøre, som jeg foreslår, og find den knap, hvor man kan se (info), hvilket signal tvet modtager, så må fejlen findes ud fra det...
Hej igen
Det mener jeg også jeg har gjort?! Når BluRay filmen starter kan jeg se, at der oppe i hjørnet står 1920 x 1080p

Der er ingen knap, hvor man klikke på for at se hvilket signal den får ind
Supergris skrev:At bruge en anden billedprofil, kan ikke gøre billedet så dårligt, som beskrivelsen antyder!
Der må være noget galt med signalet, der modtages...
Jeg er helt sikker på du har ret og det er jo egentlig også det jeg lægger op til. Jeg kan bare ikke gennemskue hvor det er "galt"....
Torben Rasmussen skrev:
sw1928 skrev:Hej Torben
Nej, det tror jeg ikke? - er ikke lige med på, hvad det betyder :-)
Du har nok indstillet TV imens du eksempelvis har set TV. Disse indstillinger flyttes ikke automatisk med over på din HDMI-port, så du skal huske at ændre billedprofil når du har skiftet til den pågældende HDMI-port.
Ja, men jeg oplever ikke det er en "billedindstillingsting" altså relateret til farve, kontrast, dynamik eller andet. Det er simpelthen uskarpt og så uskarpt at det heller er mere sharpening, der skal til?...