Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nogle spørgsmål til folk som har disse 2 produkter sat op sammen.
(Sony support ved intet !:( )

Jeg har sat 5 forskellige maskiner til de 5 HDMI porte bagpå recieveren og sat et HDMI stik op til HDMI4/ARC i TV (Har jeg gjort pga så jeg kan få lyd fra TV kanaler)

Mit første spørgsmål er: Når jeg trykker på Home knappen på remoten til TVet hvor jeg skal skifte imellem mine indgange (Apple TV, BD, PS4, Xbox, WiiU) kommer der kun Apple TV, BD og PS4 frem (Se billedet).

Andre ting som jeg også synes er dårligt ved disse 2 produkter er:
Når man tænder for TVet så tænder recieveren først 10-15 sekunder efter hvor lyden kommer.

Backligt bleeding (Oplyste plamager i hjørnerne).

Remoten har dårlig rækkevide (Man skal pege direkte på Tvet).

Knapperne på remoten føles mærklig at trykke på iforhold til førhen.

Kanalskift og menuer langsomme.

Kan fryse og genstarte nogle gange plus lang tid om at boote op første gang.

Google appstore har ikke ret mange Danske apps som feks, Viaplay, Dansk filmskat og HBO.

Har virkelig fortrudt dette køb :(( (Var rigtig glad for mit gamle TV Sony HX850 fra 2012 som bare spillede som jeg ville ha det)
Eneste grund til at jeg ville skifte var pga HDR effekterne. Er sådan set ligeglad med om det er 4K da jeg sidder 3-4 meter væk og kan ikke se den store forskel. Kun hvis jeg sidder 1-2 meter fra TVet at jeg kan se forskel.
Og så var de gamle tv også mere robuste lavet at børste alu med glas og ikke plastik agtige som de er i dag.

PS: Har også fundet ud af at selve recieveren ikke understøtte de nye lydformater som Dolby Atmos og DTS:X :((
Vedhæftede filer
IMG_2622.JPG
IMG_2622.JPG (347.24 KiB) Vist 963 gange
Jeg har selv købt en XD9305 65" og er enig i, at remoten er meget mærkelig at trykke på - hvad angår backlight bleeding så er det jo desværre forventeligt med selve skærmteknologien. Jeg synes dog ikke det er så slemt på min. Synes egentlig at kanalskift og menuer er ok hurtige til gengæld er tv'et lang tid om at tænde. Jeg har ikke prøvet at det frøs. Jeg bliver gladere for det hver gang jeg har bruger det - i starten var jeg lidt forbeholden da jeg havde nogle hdmi problemer, men det viste sig at være den anden enhed og en indstilling på denne.
Hvad hvis du bruger knappen oppe i venstre hjørne til at skifte hdmi udgang - kan du så vælge den der..
Ja du har ret i at det er langsom om at tænde og recieveren tænder først 5-10 sekunder efter tvet er tænd. Gjorde det gamle setup jeg havde ikke.

Backligt bleeding, Ja måske man burde tjekke Sony's kommende OLED tv ud næste år, de har vel ingen problemer.

Kan stadig ikke vælge Xbox One eller Wii U der hvis jeg trykker oppe i venstre hjørne på remoten.

Er der virkelig ingen der har samme setup med samme problemer?