Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have fat i en ny skærm i en fart.

Den skal bruges til lidt film(streaming) og også kobles til en computer og bruges i forbindelse med undervisning.

Jeg vil helt klart helst ud og have en 65" men hvis det gør kvaliteten ryger helt til hundene så må jeg jo genoverveje om jeg kan nøjes med en 55".

Hvad skal man vælge? Jeg har kigget på KS7005.... til 11.999 i elgiganten.

Sætter pris på hurtige input da jeg så måske kan nå at hente i dag :)

//Theis
Ikke mange konkurrenter..

https://youtu.be/XaPNxfSBOJU

https://www.avforums.com/threads/samsun ... s.2033760/

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

Samsungs KS7005 er en glimrende skærm godt hjulpet på vej af en MEGET aggressiv prisfastsættelse som Sony, LG, Philips og Pana, kun forgæves kan kigge langt efter..

Value for Money i år 2016 går ubetinget til KS7005.

Forhåbentlig er der flere konkurrenter næste år. Det vil kun klædde branchen så vi får flere skærme til en god pris.

PS. Også et opråb til Elgiganten, Power og Fona (Eller er det importøren man skal kontakte?) om at prisfastsætte skærmene mere ligeligt, så der er flere forskellige mærker i 50", 55" og 65" på Super-Duper-Slagtilbud.

Jo flere skærme i priskonkurrence, jo bedre!
PeterD skrev:Ikke mange konkurrenter..

PS. Også et opråb til Elgiganten, Power og Fona (Eller er det importøren man skal kontakte?) om at prisfastsætte skærmene mere ligeligt, så der er flere forskellige mærker i 50", 55" og 65" på Super-Duper-Slagtilbud.

I den virkelig verden, er det noget mere komplekst end du tror. Her er der store... meget store markedskrafter i sving. Der er snak om markeds andele, volume (antal solgte), kontrakter som skal overholdes overfor leverandør, for og kunne forhandle en gunstig aftale næste år. Ingen hemmelighed, Samsung er DEN vigtigeste, af alle. De store kæder er afhængig af de største leverandører, for og kunne opretholde omsetningen, volume (antal solgte) og markeds andele.
Og ja, Samsung 7serien er enorm vigtig, for og ta markeds andele og omsætning. At det så er en god tv, gør ingenting, selv om den ikke kommer fra Japan 8-)

I den virkelig verden, er det noget mere komplekst end du tror. Her er der store... meget store markedskrafter i sving. Der er snak om markeds andele, volume (antal solgte), kontrakter som skal overholdes overfor leverandør, for og kunne forhandle en gunstig aftale næste år. Ingen hemmelighed, Samsung er DEN vigtigeste, af alle. De store kæder er afhængig af de største leverandører, for og kunne opretholde omsetningen, volume (antal solgte) og markeds andele.
Og ja, Samsung 7serien er enorm vigtig, for og ta markeds andele og omsætning. At det så er en god tv, gør ingenting, selv om den ikke kommer fra Japan 8-)
Nauticay skrev:

Nej men ellers kunne denne side også hedde: Flatpanelssamsung.dk,og det er ingen tjent med..

Nu er det Samsung MEN det kunne også være Philips,LG,Sony eller Panasonic. ,nu går mit opråb på at det er underligt at ET mærke har så store kræfter at de kan sælge skærme til så lave priser...

Ellers må de andre importører komme ind i kampen..

Det er sjovere, når der er flere gode skærme til samme pris at vælge imellem
jng skrev:
PeterD skrev: ...
Det foreligger ikke noget forbud mod, at Panasonic sænker sine priser.

Næ, men kvalitet koster åbenbart..

Jeg HAR også ringet til dem 8-)

"Panasonic Corporation, Corporate Planning Department, Investor Relations
1006, Oaza Kadoma, Kadoma-shi, Osaka 571-8501, Japan
Phone: +81-6-6908-1121"

Jeg fik dette svar: "価格以上の品質"...

Så de var åbenbart ikke helt enige...

LG kunne godt være med på priserne:

"우리가 잘 수 있습니다" Sagde de til mig..
MichaelWeimar skrev:Hvad med Prosonic 65" 65UHD7008 ? :)
Er KS7005 ikke på tilbud mere..?

Du kan altid spørge Elgiganten om et godt tilbud på Samsung og LG, bare du plager dem længe nok, så forsøg evt. igen for KS7005 og KS8005 er glimrende og giver meget for pengene og de burde høvle prisen ned til netop dig.. ;)

Samsung ER trods alt den største og vigtigste tvproducent verden kender til, så dem burde ALLE købe!
Af jng
PeterD skrev: Samsung ER trods alt den største og vigtigste tvproducent verden kender til, så dem burde ALLE købe!
Samsung er faktuelt set også den bedste tv-producent
jng skrev:
PeterD skrev: Samsung ER trods alt den største og vigtigste tvproducent verden kender til, så dem burde ALLE købe!
Samsung er faktuelt set også den bedste tv-producent
Tja..Hvad ligger der i "bedste"??

Største omsætning?
Bedste reklameformidling? (Hej Elgiganten!)
Bedste billede?
Bedste priser?
Bedste service?
Bedste holdbarhed?
Bedste udvikling i nye teknologier?
Etc.

Lad os omdøbe siden her til Samsungflatpanels.dk, så har vi et sted hvor vi kan nørde i fællesskab og udelukke alle dem der mener noget andet 8-)
Af jng
PeterD skrev: ..
Lad os omdøbe siden her til Samsungflatpanels.dk, så har vi et sted hvor vi kan nørde i fællesskab og udelukke alle dem der mener noget andet 8-)
Hverken "os" eller "vi" kan omdøbe et site, der indehaves af en tredjepart. Men, uha, hvor ville det være dejligt med et sådant site.