Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Goddag Flatpanels.

Håber det er okay at jeg poster mit spørgsmål herinde.

Mit Panasonic G20 som har været trofast i adskillige år, er desværre lige stået af.
Så skal have et nyt og har bestemt mig for jeg vil prøve et 4k tv i min. 55´´.

Pengene er små lige nu efter huskøb, så det er desværre lidt på budget - noget ala 6500 kr max.

Er Samsung UE55KU6455 til 5555 kr bedste bud lige nu? Hvad mangler den af vigtige ting i forhold til 7'er serien?

Har fundet nedenstående på en side, men kan ikke se ud fra specs om disse ting er opfyldt i Samsung 6 serien?

1. Huske at se, om det understøtter H.265/HEVC-decoding. Dette er til for Netflix og fremtidige streaming-tjenester.
2. Huske at se, om det understøtter VP9. Dette er for at se YouTube i 4K.
3. Sørge for at fjernsynet har - som minimum - HDMI 2.0, hvis du vil tilføje din egen 4K-afspiller.
4. For optimalt, fremtidigt brug af dit 4K-fjernsyn, skal det understøtte HDCP 2.2.

Af konkurrenter til Samsung'en kan jeg på Pricerunner finde nogle Phillips, LG og et par Sony'er til under 6500 kr. Er der nogle af disse tv i hellere ville anbefale?

Alt det skal bruges til er tv kiggeri (også et par fodboldkampe) via Yousee, lidt streaming fra netflix og youtube (4K) og thats it!

På forhånd tak og undskyld hvis det er besvaret en masse gange allerede - jeg synes det er en jungle!

VH tv-joe :)
HDCP 2.2 (HDMI 2.0a) bruges bl.a. til UBD m. HDR.
For at et TV kan vise HDR kræves bl.a. et 10 bits panel.
Jeg tror du får svært ved at finde et TV til 6,5k m. 10 bits panel. Dvs. dem du finder kan nok kun MODTAGE, men ikke vise HDR.

Resten af dine krav er jeg ret sikker på findes i alle 2016 TV til den pris du kikker efter.

6 serien har 8 bits panel - 7 serien har 10 bits panel.
Jeg vil kigge mod et Panasonic igen. Du nævner som det første, at du har været glad for dit nuværende Panasonic, hvorfor så ikke tage dem med i betragtningerne. De har 4K TV i alle prisklasser, men overordnet set så er deres billigste model også et match på dine specifikationer.

Jeg er ihvertfald super glad for at jeg selv valgte at fortsætte med Panasonic.
Daniel Johansen skrev:Jeg vil kigge mod et Panasonic igen. Du nævner som det første, at du har været glad for dit nuværende Panasonic, hvorfor så ikke tage dem med i betragtningerne. De har 4K TV i alle prisklasser, men overordnet set så er deres billigste model også et match på dine specifikationer.

Jeg er ihvertfald super glad for at jeg selv valgte at fortsætte med Panasonic.
Naturligvis altid en mulighed og en forstålig mulighed. De er måske knap så hurtige med 4K bølgen i lavere prisklasser som de koreanske konkurrenter, men deres produkter vinder ofte priser for billedet. Nu er det sådan at Elgiganten og Power ikke tjerner det samme ved Panasonic som ved Samsung og LG der markedsføres til gode priser, mens det ser ud til at reklamens magt er stor og der har Samsung og LG flere muskler..

Man kan jo altid få hjælp her:

https://www.panasoniccenter.dk/centre/

Ved ikke om de kan følge med Pricerunner, og budgettet på 6500 kr men så har de måske nogle andre fordele...