Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tiarn
Hej alle

Jeg er i gang med at kigge efter et fladskærms tv. Ligesom så mange andre er jeg havnet i en jungle, hvor jeg bliver ved med at skulle holde styr på nye specs, nye modeller og ikke mindst nye (læs: højere) priser...

Jeg vil gerne være nogenlunde dækket ind m.h.t kvalitet. Jeg har ikke råd til at være med på det sidste nye, men vil gerne så langt med som muligt.

Jeg har overvejet mange modeller spændende fra Amoi's 37" HDtv, over i M71 fra Samsung. Dog er jeg, tror jeg nok, endt ved philips' 32pf9731d. Jeg har læst anmeldelsen af 37" modellen, og jeg er klar over, at mange af de ting, der står dér også dækker den lille udgave. Dog ville jeg gerne høre nogle kommentare. Skal jeg købe det? Er der andre udgaver som giver mig mere for pengene? Jeg vil gerne have at billedkvaliteten er så god som mulig og at prisen ikke er for langt fra 15-16.000.

Hvis der er nogen som har eller har haft 32pf9731d, må I meget gerne skrive om indtryk og holdninger ligesom at alle andre self også er velkomne :-)

På forhånd tak for det, samt tak for et rigtigt forum!
Brugeravatar
Af azrael
Personligt har jeg kun set 32PF9731D og ikke storebroren 37PF9731D, men så kritisk som jeg er (og hvis du læser andre af mine indlæg vil du bemærke at jeg er *meget* kritisk), så mener jeg, at 9731D serien fra Philips p.t. nok er det eneste LCD-tv, der ville kunne stille mig tilfreds.

Billedkvalitetsmæssigt ligger 32" og 37" modellerne vist på samme niveau, selvom panelet i 32" måske endda er bedre, selvom det har lavere opløsning. Ellers mister man mest af alt en masse "gejl" i 32" modellen, såsom bedre AmbiLight, netværksfunktionalitet og dobbelt (analog) tuner.

Uden at have set en Samsung M71 i virkeligheden tror jeg ikke at den kan nå samme billedkvalitet som 9731D. Amoi vil jeg slet ikke komme ind på.

Et helt klart alternativ ville dog være en Panasonic eller Pioneer plasma, særligt da Panasonic TH-37PV60E p.t. kan fås til mindre end 13000 hos TapeConnection. Igen skal man ikke lade sig narre af specifikationerne; plasma giver stadig et bedre billede end LCD.
Af Tiarn
Hej azrael og andre,

- jeg vil helst holde mig til LCD og philips' design :-)

Er der nogen som har en fornemmelse af hvordan, det virker sammen med en computer? Jeg har en com. med en DVI port. Understøtter tv'et 1:1 pixelmapping?

Hvis der er nogen, som har nogle kommentare, så hold jer endelig ikke tilbage, jeg vil gerne høre alt, både godt som skidt - især det sidste!
Af pbecker
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om 32PF9731D understøtter 1:1 pixelmapping på DVI- eller HDMI-indgangene. Jeg ved godt, at VGA-indgangen kun kan modtage 1024x768...

Nogen, der ved det?