Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krydolph
Jeg har tidligere skrevet, og er nu, måske, lidt tættere på mit valg.

Ihvertfald har jeg forelsket mig lidt i SONY, da jeg generelt synes de får nogle rigtig flotte ord på vejen hver gang man læser om dem. Egentlig havde jeg kigget lidt på en W (40 eller 46, har ik helt besluttet mig), men så tænker jeg, ville det være bedre at købe en X model? er den merkant bedre? Jeg vil ik bare bruge penge på hvad som helst, men det skal ikke være dem der stopper mig for at få noget rigtig godt.
Er der nogen der ryster på hovedet og tænker "nej nej hvorfor vælger han ikke ..... istedet" så sig endelig til.
Jeg regner med/håber på jeg kan komme ind og se på nogle skærme IRL, hvilket jeg ikke har fået gjort endnu, da jeg har lidt dumme arbejdstider og bor et godt stykke ude på landet.
Jeg har ikke de store krav, men det skal være en fullhd skærm og lad være med at spørge om jeg nu er sikker på det skal være det og om jeg virkelig har brug for det, for det vil jeg have, og skal have PS3 så skal nok få det udnyttet også!

Men håber på lidt respons, skal det være W eller X eller noget helt andet, har i erfaringer, også bare hvis det er "Jeg har den ene, og den er så fed fordi sådan og sådan" :)

på forhånd tak

Krydolph
Af Krydolph
Tilsyneladende ikke nogen der har noget imput på det...

jeg ku ik rigtig finde nogle butikker i storbyen Vejle der havde begge skærme, men jeg fandt to forskellige butikker de var i. men ret svært at sammenligne - anyway tror jeg at jeg vil være fuld tilfreds med en W model - den ser også ud til at være faldet noget mere i pris end X modellen er, så prisforskellen bare er endnu højere. Tror ikke jeg vil synes prisforskellen er det værd, selvom den også havde et nice design.

Men jeg vil stadig gerne høre hvis nogen har noget at sige om det... jeg har ikke helt købt endnu :)
Af Krydolph
uhh - men hvad kommer det så til at koste?
Af andeo
Krydolph skrev:uhh - men hvad kommer det så til at koste?
vides ikke, men det kommer vel til at betyde at dem du kigger på eventuelt falder lidt i pris ?
Af Krydolph
det kan det også...

men jeg så lige at W serien fik ex engine i 3500 som jo så vidt jeg forstår hovedsageligt er det der gør X modellen bedre ligenu - så ku man så score sådan en billigere end X ku det være det var værd at tage med :)

Der stod forøvrigt man ku få den fra septemper på sonys side :/

edit:
Kan se sony center skriver oktober :)

Der er nogle sider der skriver de sælger den - så den til w3000 til 17k et sted
Af OmmiZZ
Jeg har selv nøjagtigt samme overvejelser ifht til køb af Sony.... måske vi kunne udveksle erfaringer her om pros and cons på de modeller du nævner..! Har du selv handlet..?

Jeg sigter efter 46" og har også en PS3´er og noget sat setup der skal køre på den.

Jeg orienterer mig en del ifht priser på edbpriser (HIFI Priser)... nogen der bruger andre steder for en god prisorientering.??

Regards
OmmiZZ
Af Krydolph
Helt sikkert.

Nej jeg har ik handlet endnu, men jeg har bestilt min PS3, så nu kan der ikke gå lang tid før jeg er nødt til det, men vil lige vente og se. Jeg tror nu nok jeg nøjes med 40", men det sku jo være samme skærm bortset fra størelsen, så ikke det der skal skille os :)

Men det er også hifi priser jeg ellers bruger normalt, men tog bare lige en google søgning på model navnet for at se om der var noget mere info på dem :)

Ang. for og imod, så kan du lige ligge ud, og så joiner jeg med min mening + ekstra hvis jeg har noget :)

så kan man se lidt på
http://www.sony.dk/product/CompareProdu ... DL-40W2000

selvom de der sammenlignings ikke er særlig smarte... de sku bruge en standard opsætning til alle deres tv for det var smart det der...

eks. BRAVIA EX engine, den står to forskellige steder, så måce X2k og W3K har den, men to forskellige steder i sammenlignings skemaet, det gør det jo ikke nemmere :)
Af OmmiZZ
Nå så fik jeg handlet, af alle steder hos Bilka, til 15.800 (tror der var en fejl i kasseapparatet da det står til 15.999,- ) Må sige at det at få krabaten op på sin egen væg, at se det i sin egen stue, at spille med sin egen PS3 på sit eget setup, gør altså livet lidt mere simpelt. Det at se på en væg i en butik er nok det sværeste sted at bestemme sig om det skal være dit eller dat. Den store øvelse har været at "trække en steg i sandet" og træffe sin beslutning og ikke se sig tilbage om jeg så må sige. Min mate vil købe M86 også i 46" og her så jeg jo at Kontrasten var fakstisk dobbelup 16000:1 (ved ikke hvor det er målt) Nu hænger der en KDL-46W2000 på mig væg og jeg er bare kiste glad for den. Den har ingen clouding og ingen pixelflaws m.m. alt i alt et superkøb. (kan se at produktionsdatoen er 10 måned 2007... Frisk fra Fad må man sige.

Jeg tror ikke jeg havde været mere eller mindre glad hvis jeg havde købt en anden model med højere specs i den prisramme jeg var ude i.

Et lille tilæg er at den hænger på det nyeste Vogel´s beslag EFW 6445 og det spiller sq plus. Super nemt at samle, måle op til, hænge skærmen op på, bevæge, indstille...og ikke mindst, fedt se på :) Beslaget er købt hos Proshop til ca 2500,-

Altså min konklusion.....: vær varsom med den helt store spec hunt, vælg udfra hvad DU synes er et godt billede, flot design mv.... lad dig ikke vildlede af venners mange meninger og vurderinger osv...det gør ikke nødvendigvis beslutningen nemmere...eller bedre..:)

Good Hunting guys
OmmiZZ
OmmiZZ skrev:Nå så fik jeg handlet, af alle steder hos Bilka, til 15.800 (tror der var en fejl i kasseapparatet da det står til 15.999,- ) Må sige at det at få krabaten op på sin egen væg, at se det i sin egen stue, at spille med sin egen PS3 på sit eget setup, gør altså livet lidt mere simpelt. Det at se på en væg i en butik er nok det sværeste sted at bestemme sig om det skal være dit eller dat. Den store øvelse har været at "trække en steg i sandet" og træffe sin beslutning og ikke se sig tilbage om jeg så må sige. Min mate vil købe M86 også i 46" og her så jeg jo at Kontrasten var fakstisk dobbelup 16000:1 (ved ikke hvor det er målt) Nu hænger der en KDL-46W2000 på mig væg og jeg er bare kiste glad for den. Den har ingen clouding og ingen pixelflaws m.m. alt i alt et superkøb. (kan se at produktionsdatoen er 10 måned 2007... Frisk fra Fad må man sige.

Jeg tror ikke jeg havde været mere eller mindre glad hvis jeg havde købt en anden model med højere specs i den prisramme jeg var ude i.

Et lille tilæg er at den hænger på det nyeste Vogel´s beslag EFW 6445 og det spiller sq plus. Super nemt at samle, måle op til, hænge skærmen op på, bevæge, indstille...og ikke mindst, fedt se på :) Beslaget er købt hos Proshop til ca 2500,-

Altså min konklusion.....: vær varsom med den helt store spec hunt, vælg udfra hvad DU synes er et godt billede, flot design mv.... lad dig ikke vildlede af venners mange meninger og vurderinger osv...det gør ikke nødvendigvis beslutningen nemmere...eller bedre..:)

Good Hunting guys
OmmiZZ
Ikke for at spolere din glæde, men du er godt klar over, at W2000 er over 1 år gammelt? SONY er netop ved at udfase de sidste modeller fra deres lager. W2000 bliver sågar ikke engang produceret mere. Det er bl.a. derfor Bilka har fået fingrene i modellen. El-Mutanten sælger selvsamme model til under 12k. Undskyld mester, men du er i den grad taget ved næsen.

Fladskærme er andet end svimlende høje specifikationer. Det betyder ikke et dyt - det er dine øjne, som afgør det.
Grupert skrev:
OmmiZZ skrev:Nå så fik jeg handlet, af alle steder hos Bilka, til 15.800 (tror der var en fejl i kasseapparatet da det står til 15.999,- ) Må sige at det at få krabaten op på sin egen væg, at se det i sin egen stue, at spille med sin egen PS3 på sit eget setup, gør altså livet lidt mere simpelt. Det at se på en væg i en butik er nok det sværeste sted at bestemme sig om det skal være dit eller dat. Den store øvelse har været at "trække en steg i sandet" og træffe sin beslutning og ikke se sig tilbage om jeg så må sige. Min mate vil købe M86 også i 46" og her så jeg jo at Kontrasten var fakstisk dobbelup 16000:1 (ved ikke hvor det er målt) Nu hænger der en KDL-46W2000 på mig væg og jeg er bare kiste glad for den. Den har ingen clouding og ingen pixelflaws m.m. alt i alt et superkøb. (kan se at produktionsdatoen er 10 måned 2007... Frisk fra Fad må man sige.

Good Hunting guys
OmmiZZ
Ikke for at spolere din glæde, men du er godt klar over, at W2000 er over 1 år gammelt? SONY er netop ved at udfase de sidste modeller fra deres lager. W2000 bliver sågar ikke engang produceret mere. Det er bl.a. derfor Bilka har fået fingrene i modellen. El-Mutanten sælger selvsamme model til under 12k. Undskyld mester, men du er i den grad taget ved næsen.

Fladskærme er andet end svimlende høje specifikationer. Det betyder ikke et dyt - det er dine øjne, som afgør det.

Er du sikker på at du har set en 46" til 12 K, jeg har set 40" til 12 ikke en 46". Har selv 40" udgaven, fantastisk tv!
Af LQmmel
Det har han, for elgiganten har den slet ikke i 46 tommer :) Jeg er meget tæt på selv at købe en w2000 - Jeg så det i tapeconnection, sat op imod et Samsung LE 40 M86, og for mig at se var der ingen tvivl om at Sony'en leverede det bedste billede. Det var fx exceptionel god til at gengive hudfarve.