Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle,

Er lidt forvirret omkring indbygget DVB-T eller DVB-C tuner. Hvilken skal jeg have når jeg har STOFA ?.

Jeg søger et godt LCD TV i 32". Jeg bruger den især til at se sport, lidt DVD-film samt alm. TV-kigning såsom nyheder osv. Vil også gerne kunne tilslutte PCen.

Nogen gode råd til hvilket TV jeg skal vælge?

Har kig På

Sony KDL 32" D3000 &
Samsung 32" M86-serien

Hvis der er lidt mindre mærker der gør det ligeså godt (Sharp-Toshiba etc) hører jeg gerne lidt om dem.

TVet skal være fra sidste halvdel af 2007 (ikke ældre).

O-O
Brugeravatar
Af azrael
Helt klart D3000, om ikke andet så pga. DVB-C tuneren. :)
Brugeravatar
Af azrael
Så meget som jeg kan lide Toshiba for godt billede i forhold til prisen, så er det altså "no contest" i forhold til Sony'en... :)
Af TYBO
Det skal jeg så ikke kunne sige da jeg aldrig har set den Sony.
Men har 2 af de Toshiba derhjemme og er godt tilfreds med dem.
Manden bad jo om info om en Toshiba som var tilsvarende og det fik han.

Jeg synes bare at 9000kr er meget for den Sony i 32".

Måske du skulle gå op i 40" i stedet for ikke så mange flere penge ?
Af Peter_P3
Jeg har ikke brug for et større TV end 32" da jeg sidder ca. 2,5 meter fra skærmen og ser TV.

Jeg er fortsat i tvivl omkring DVB-C eller DVB-T. Kan sidstnævnte modtage signal fra Stofas net ?.

Er der forresten nogle her der har erfaringer med hhv. Stofas "digitale spejl" "HD-pakke" samt øvrige tilkøbspakker ?. Kan man gøre noget for at komme udenom de 2.999 kr. de tager for en digital HD-decoder ?. Og den digitale kortlæse til kr. 499,-

MVH

P3
Af TYBO
Det er vel også DVB-S du skal bruge til Stofa som den også har ?
Af Scrat
Hej Peter

Hvis du "kun" skal have det digitale spejl hos stofa og vil undgå deres boks så skal du købe et fjernsyn med indbygget dvb-c tuner. Det kan f. eks. være den allerede nævnte Sony 3000 (8.999 kr. hos Fona) eller NAD (8.999 kr. i Hi-Fi klubben).
Derudover skal du, som du også selv skriver, købe kortlæseren (CA-modul) fra stofa til 499 kr. for det er forskellige krypteringer de bruger hos tdc og stofa (irdeto hedder krypteringen vidst hos stofa) og følger den ikke med skærmen. Kortlæseren (CA-modulet) kan du derfor ikke komme uden om hvis du bruger fjernsynets dvb-c tuner:P
Men når du kun har dvb-c tuneren indbygget kan du ikke tage stofas hdtv-kanaler som f. eks.
Discovery HD og Canal+ HD, dertil skal du have en hd-tuner og den sidder endnu kun indbygget i Loewes fjernsyn (tror ikke der er andre mærker hvor der sidder denne i endnu) og det er lidt en anden pris end Samsung, Sony og NAD.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg kan kun give Scrat ret i det han skriver... Det eneste man skal være opmærksom på er, at DVB-C tuneren i tv'et *kun* virker for tv'et. En evt. tilkoblet video eller HDD-optager nyder ikke godt af den. Det samme gælder for øvrigt også (omend på en lidt anden måde), hvis man anvender Stofas HD dekoder til 2999.
Af Peter_P3
Ok mange tak for svarene.

Jeg tror jeg holder fast i Sony 3000 (+100mhz) bla. fordi jeg ser meget sport (bevægelse). Men jeg venter nok nogle uger på STOFAs nye udspil vedr. programvalg osv. Dertil vil jeg have kortlæseren fra Stofa (CA-modulet) og det digitale spejl.

Evt. som alternativ Metz Puros 32" men skal se den først i HIFI-klubben.
Designet er ikke videre kønt !

En HD-tuner er åbenbart stadig ikke gængs, så den står jeg over for denne gang. Er i forvejen i tvivl om jeg gider mange ekstra tillægspakker, fx. Canal+ totalpakken, hvoraf der vidst er film i HD.

Uanset kan jeg dog forstå at jeg - inden køb af TV - bør tage ud til STOFA og snakke med dem. Det er dem der sidder med nøglen.
Af Peter_P3
Den sony jeg vil have koster 11.999,. i Fona. Det er ikke den til 8.999,- jeg går efter, vil have med 100 mhz pga. bevægelse i sport jeg ser meget af...

Men har set den i BEFRO til 9.150,-

Nogen der har erfaringer med www.befro.dk ?.
Af Beckham
Jeg har 40D3000 + Stofa digitalspejl og det virker fint. Har dog også hørt et par stykker udtale sig om at de ikke rigtig kunne få det til at virke. Ved ikke hvorfor. Stofa har dog en form for support aftale med Sony omkring dette, så mon ikke du vil kunne få noget hjælp, hvis der skulle opstå problemer?

Ellers kan jeg kun give dette tv mine varmeste anbefalinger. Har kun haft det et par uger, men indtil videre er jeg meget tilfreds med hvad jeg har set.
Af Peter_P3
Har nu købt dette LCD-TV og er MEGET tilfreds.

Klart anbefalelsesværdig. Har ingen problemer haft med Stofa-tv eller det digitale spejl. Den indbyggede digitale tuner er prikken over i-et. De satte pakken til 3000kr. op på bordet, men jeg sagde nej tak. Fedt at spare 3000 kr. på det. Der er mange fine funktioner ved det TV.

:D :D