Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Irma_N1
Jmog skrev:Irma, din afstand er perfekt til 65". Hvor stort er dit nuværende tv da?
Den nuværende er 63" og det funker bare fint. Vidste bare ikke om der var andre "krav" når det var OLED og 4K :-)

Men det lyder til at jeg roligt kan investere når den falder OK i pris. Og ellers
må jeg have fat i sækkestolen når jeg skal tættere på :-)

Har ikke mere TV kanaler så det bliver primært blu ray, 4K discs, Netflix m.m.
Af Supergris
112" på en afstand af 3,5 m., ser fantastisk ud; også ved tv (720p) eller MKVer i 720p.
Det bliver jo altsammen opskaleret, så det passer til skærmen (lærredet).
Billedkvaliteten bliver ikke dårligere, ved at gå op i størrelse, men naturligvis bliver signaler i dårlig kvalitet nemmere at spotte, men det ser jo heller ikke godt ud, på en mindre skærm.
Til gengæld, gør gode kilder sig så meget bedre.
Jeg ser absolut ingen grund til, at vælge en skærm, ud fra, hvordan dårlige kilder ser ud!
Nu og frem i tiden, bliver kvaliteten jo blot bedre og bedre.
4K, gør jo bare, at man kan komme tættere på, uden at kvaliteten daler, så i realiteten, er du fri for, at spekulere på, om en skærm, kan blive for stor, set ud fra et kvalitetsmæssigt synspunkt.
Hvem prøver at se tv på klods hånd?
Er det fordi, du leder efter fejl i billedet?
Hvis du gør, skal du nok finde det!
Af Supergris
Det er, når venner kommer over, og udbryder, hvor imponerede de er, i forhold til det, de har derhjemme!
Der er MEGET andet, end Blu-rays, der giver et rigtigt godt billede!
Jeg kan stadig blive imponeret over, hvor godt nogle programmer står på f.eks. DR1 eller TV3, så kvaliteten er absolut godkendt.
Når man så smider en Blu-ray på, stiger niveauet absolut et par grader, men sådan burde det jo også være.
Bedre signal - bedre billed!
Meningen er vel, at se filmen, og ikke lede efter manglerne i billedet?
Jeg har heller intet behov for, at nærstudere billedet på klods hold, men kan fint nøjes med, at sidde i min sofa...
Selv ved mine 112", er der på intet tidspunkt, behov for, at dreje hovedet.
Faktisk ligger min størrelse på den givne afstand ret tæt på, hvad THX anbefaler, for at får den bedste oplevelse.

http://www.thx.com/consumer/home-entert ... tv-set-up/
Af Jmog
Fik mit LG E6 65" OLED i dag. Har det på lidt over tre metets afstand og jeg er virkelig glad for jeg ikke købte et mindre TV. Det første jeg så på det var en film der kørte på DR1 i 720P. Det så fremragende ud. Naturlige farver, dybt sortniveau og et skarpt og detaljeret billede. Jeg var også meget positivt overrasket over at en skæv opløsning (i forhold til panelet) så så godt ud. Derefter blev det til noget Netflix i 1080p, som var mindst lige så flot og så noget bluray som var storslået.

Og så satte jeg noget 4K/HDR Netflix på i form af Daredevil. Wow, det er pænt.

OLED slår sig selv op som plasmas afløser og det er fuldstændigt og aldeles rigtigt. Billedet ligner et plasmabillede, bare endnu bedre.
Af Lape
Supergris. Sidder de så med et 28" CRT eller 32" Philips LCD derhjemme? :D Lyder som du bruger projektor. I så fald hvilken?

Personligt så mener jeg et fantastisk billede er når jeg smider en 4K/UHD Bluray med HDR på min 65B6V fra 2,5-3 meters afstand.