Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg sidder og tænker på at købe et nyt tv og jeg har kig på 3 forskellige alle i prisen omkring
9000. Det er vigtigt for mig at få et tv som kan tåle at blive brugt, men er meget forvirret over burn ins da alt efter hvor man spørger / læser om det er der stor forskel på hvor hyppigt det er. (har læst de guides omkring ny plasma tv o.lign. materiale her på siden)
jeg rangere mine krav til et fjernsyn så ledes.

Billedkvalitet
Leve tid og brugsfrihed (gider ikke skulle tænke å at skifte kanal eller nu må jeg ikke se film i det format pga. burn ins KLommer dog an på hvor hyppigt det kræves)
Størrelse
1080p (kan ikke se forskel på det og 720p afligevel)

Fjernsynet skal bruges til analog kabel tv (specielt atletik), film (fra pc) og fremvisning af spil for den der drengerøvs effekt når drengene er på besøg. Jeg vil også senere invistere i en ps3/3xbox360 samt blueray/hd-dvd alt efter had der nu vinder krigen.
Lyden er irelevant da den sluttes til mit surround anlæg.

De 3 modeller jeg har kig på er følgende:

Toshiba 42C001P
Sharp LC37XD1E
Panasonic TH 42PV70

Først vil jeg lige høre hvad er best?
Jeg vd godt i hadder dette sprøgsmål men tag lige og smid en top 3 over disse inden i går vidre ;)
Mit gæt
panasonic
Sharp
Toshiba
Håber lidt i kan ændre dette da jeg er lidt bange for plasma.

Findes der noget i synes er bedre til prisen? (9000 er max)
I følge andre trådes svar vil jeg gæter på nej, men vil jo lige være sikker :P

Hvilket væg ophæng bruger de? Jeg har ikke kunne finde informationer omkring dette så håber i kan hjælpe. ER interreseret i at ophænget kan tiltes lidt og og ned, men jeg kan også sagtens leve med et statisk.

Okey nu til spørgsmål til vært tv.

Først Toshiba
Har hørt at dette tv er det samme som: Thoshiba C3030D nogen der kan bekræfte dette?

hvis jeg vælger dette tv køber jeg det fra compumail.dk
Er der nogen derhar eferaringer omkring dem eller har hørt noget? Jeg er ikke så glad for at bestille over nettet, så vil gerne høre lidt om forhandleren.

Så til Sharpen
Jeg har læst en del gode anmeldelser også den her fra denne side dog synes jeg fjernsynet er ved at være lidt gammel så jeg er lidt kritisk over for dem da jeg mener at f.eks. en god dyb sort nok ikke var det samme den gang som en god dyb sort idag o.lign.
Kan dette fjernsyn stadigt følge med?

1080p på 37" er det ikke værdiløst?

Har læst det er dårlige til ikke HD-signaler er dette et problem i har oplevet? eller kan man godt leve med det? Specielt her det første stykke tid vil den mest blive brugt til analog tv og dvd så det skal den jo også kunne.

Til sidst panasonic.

Dette tv virker vildt lækkert dog er jeg lidt bange for burn ins og transporten.

Jeg har læst en masse om burn ins og at specietl denne model skulle være god til ikke at lave dem, men hvor lang tid ville i mene det tager før et burn in sker? hvis man har kørt en opstarts dvd på tv'et de første 100-200 timer med lav lys og kontrast og alt det gøgl.
Jeg ved godt i ikek kan sige at efter x timer er der burn in, men hvad snakker vi 1 timer? 5 timer? 10 timer?
De der sorte bjælker som er i toppen og bunden når man ser film hvor stor tildens har de til at brænde sig fast ?

Hvis jeg vægler dette vil jeg købe det fra:
Cinemagic. Nogen der kender til dem og ville i føle jer tryk ved at bestille et plasma tv som så skulle fragtes?
jeg ved at tv er som alle vare blevet fragtet fra frabrikken til hvor de er nu og det er det jo overlevet, men jeg er stadig ikek glad for det så hvis der er nogen der vil dele deres erfaring om kring dette med mig som måske kunne gøre mig mere mindre nervøs ved dette vilel jeg blive glad.

Jeg tror det var det jeg håber i vil hjælpe mig lidt her og hvis i synes der mangler noget data så bare råb op :P