Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har købt et kalibreret 55ks7005. Hvilke indstillinger skal jeg sætte tv'et på for det viser hdr bedst når jeg spiller?
Skal jeg bruge den "mode" der hedder dynamisk? For mig at se er det det der giver de flotteste farver.
Jeg har åbnet hdmi porten så den kan vise 4khdr.
Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg finder den gaming mode.

Fandt det, men præcis hvad det gør, udover at, potentielt, gøre grafikken lidt ringere, ved jeg ikke. Synes dynamisk ser ret cool ud, dog kan grønt være lige "skrigende" nok.

Jeg synes hele billedet bliver lidt udvasket i "gaming mode".
Jeg går og venter på at mit kommer med posten, forhåbentligt i morgen. Skal primært bruges sammen med en PS4 pro, så er også meget nysgerrig ang. "gaming-indstillinger".
Er der ikke flere ejere af dette tv, som vil give sit besyv med?

Vh
David
Game mode mindsker input lag ved at deaktivere de algoritmer, som står for en del af billedbehandlingen. Det er essentielt for at du ikke føler en forsinkelse mellem at du trykker på en knap til der sker noget på skærmen.
Profilen Dynamisk trækker farverne ud i mere ekstreme positioner. Det er den mest farverige profil, men vær blot opmærksom på, at du så ikke oplever spillet/filmen, som skaberne havde tiltænkt. Jeg vil anbefale dig at køre med en profil med mere korrekte farver. Når du har kørt med den i en uge, så tror jeg, at du vil foretrække denne og kunne se, at det ser noget skævt ud, hvis du skifter tilbage Dynamisk.