Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
Hej

Er igang med at se om mit ny indkøbte Sony xd83 er værd at beholde, men synes når det viser mørke scener hvor farverne er mørke så er billedet meget grumset i det. Hvad kan dette skyldes??

Vedhæfter billede ved ikke om i kan se problemet der på
Af MRP9000
Både ved streaming på Netflix og tv. Nu fx hvis jeg ser på tv2 hvor de viser klipfiskerne så står billedet skarpt, men slår jeg over på dr1 hvor der er krønikken så er billedet rigtig grumset. Mit 4 år gamle tv viser ikke alt det "grums"

På Netflix hvis jeg ser prison break er der intet ved lyse scener der foregår udenfor fx. Men er det en mørk scene inden for fx så grumser det. Vil faktisk sige jo lyser og koldere scene ingen grums, men ved mørk og varmer scener er der grums
Jeg har samme problem på mit ks70005. Dog når jeg spiller ps4 pro står alt super skarpt.

Men ved alm. fjernsyn ved scener hvor baggrunden er ude af fokus og ved natte/skyggescener ser det ganske forfærdeligt ud. Ved ikke om det bare er dårligt tv signal. Har ikke tjekket ved streaming, men hvis det er det samme der skyldes det vel en dårlig wifi forbindelse.
Jeg har netop købt 7005 og har lige set "svindlerjagt" på på kanel 5. Jeg syntes også de mørke optagelser blev meget grumset i baggrunden. Jeg har indstillet tv efter hfk anbefalinger og tror alle filtre er slået fra.
Af MRP9000
Min er ikke kalibreret, den køre bare på standard indstilling. Har prøvet at slå alle billede forbedringer fra men intet virker.

De grumset scener har jeg aldrig oplevet på mit gamle samsung tv der er 4 år gammelt. :/
Af MRP9000
Men som Mads også siger, så er der intet ved afspilning af 4k på Netflix. Og er indforstået med at det kan være dårligt tv signal eller dårlig streaming, men så burde det jo os være på min gamle skærm :/