Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et problem med mit Samsung ue55h7005.

Når jeg ønsker at benytte DR´s HbbTV, vil applikation aldrig starte første gang jeg trykkker på "den røde knap". Der kommer blot et hjul som drejer rundt. Når "hjulet" timer ud, bliver jeg nødt til at trykke på "source" og derefter igen trykke på "den røde knap" - herefter starter HbbTV og der er ingen problemer, før fjernsynet har været slukket, og jeg igen ønsker at tilgå HbbTV.

Jeg har nulstillet/reinstalleret fjernsynet og jeg har nulstillet HUB´ en - uden held.

Jeg har nyeste software.

Jeg har også et ue22h5615 - her virker HbbTV perfekt

Jeg kan se at problemet har været behandlet tidligere her på Flatpanels, men her har løsningen været at geninstallere, men det hjælper altså ikke for mig.

Er der nogen her der kender en anden løsning på problemet ?
Du har nyeste software skriver du, men har du opdateret dine App's? Tjek i menuen om opdatering af App's står på automatisk.
Du skal desuden, så vidt jeg husker også aktivere selve hbbtv-appen ved at trykke på denne.
Herefter dukker en ny menu op i din TVmenu. Mener at den hedder datatjeneste eller lign. Den skal også være aktiveret.. Derefter bør hbbtv køre på DR.
Både fjernsyn og HUB´en er resat.

Det er den nyeste HbbTV app som er installeret på fjernsynet.

Når fjernsynet resettes forsvinder HbbTV applikationen, så man bliver automatisk nødt til at indlæse den igen.

Data-tjeneste er aktiveret i menuen.

Det er jo heller ikke fordi HbbTV tjenesten slet ikke virker. Den virker "hver anden gang" kan man på en måde sige.

Jeg skal aktivere "den røde knap" og herefter vente på at det snurrende hjul timer ud. Derefter taster jeg på "Source" for at kommme tilbage til "TV". Så taster jeg igen på "den røde knap" - og herefter uploader fjernsynet så HbbTV applikationen.
Det lyder måske lidt åndsvagt. Prøv at slukke tv ved selve elstikket. Vent et øjeblik og lad det starte op påny.

Og internetforbindelsen til tv fungerer fint?

DR har desuden ændret på sikkerheden. Visse ældre modeller virker ikke. Ligeledes problemer med tv, der ikke er købt i DK. Dit modelnummer tyder dog på at være dansk ( nordic)
Jeg har prøvet at lade fjernsynet stå en hel uge over uden strøm !! (Vi havde ferie)

Internetforbindelsen fungerer fint. Ser dagligt Netflix og Youtube uden problemer.

Fjernsynet er købt hos El-giganten i Gentofte for ca. 1,5 år siden.

Ja - jeg synes det er et underligt problem, og jeg føler jeg har gjort alt hvad jeg selv har mulighed for at gøre - gode forslag ønskes dog fortsat.