Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JHN
Hej.

Den anden dag var jeg inde i en butik og se Loewe OLED på 55 tommer, der kostede over 40.000 kr. Den må jo så kunne sammenlignes med LG E6 OLED på 55 tommer. HVilke af de 2 TV har bedst billedkvalitet ?

Jeg kan ikke bedømme, om Loewe Tvet i butikken havde et super godt billed eller et mindre godt billed. Personalet sagde, at LOewe TVet var bedre m.h.t. billedkvalitet end LG OLED TV. Om han havde ret eller om det bare var salgsgas og reklamesnak, ved jeg ikke.

ER Loewe OLED bedre end LG E6 OLED ?

God weekend.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV
Af lennon
Det kommer jo helt an på billedbehandlingsdelen, - da Loewes OLED også er baseret på et LG panel . Og du har fuldstændig ret, ingen normalbruger kan se forskel v at sammenligne i en butik . Vi må holde os til nogle test . . .
Af Emilos88
Hvis du sammeligner med LOEWE så er billedkvaliteten jo ikke det vigtigste punkt i mine øjne. Når du spørger hvad der er bedst mellem de to, så må du stille op hvad du synes er vigtig.

LOEWE har nogle ret fine design elementer, og sådan noget som at optage fungere langt bedre.
Af JHN
Hej.

Emilos88. Du har ret i dit synspunkt. Så jeg vil præcisere, hvad jeg mener. Jeg tænker udelukkende på billedkvaliteten. Har Loewe OLED en bedre billedkvalitet end LG E6 OLED ?

Svaret på spørgsmålet afhænger jo blandt andet af hvilke kilder, der er tale om. Billedkvaliteten kan jo være forskellig alt efter om det er almindelig TV, Full HD , 4K fra Netflixs eller 4K fra de nye UHD Blue Ray Disks. Billedkvaliteten afhænger også af om det er med eller uden HDR.

ER Loewe OLED bedre til at håndtere de forskellige kilder end LG E6 m.h.t. billedkvaliteten ?

Lennon. Personalet i butikken og jeg snakkede om, at både Loewe og LG jo bruger OLED paneler fra LG. Men manden mente, at Loewe har en bedre billedbehandlings-del end LG. Om han har ret, ved jeg intet om. Det kan jo som sagt være salgsgas.

Kærlig hilsen Jan
Af Jmog
Husk at billedmæssigt, så er B6 og E6 reelt ens, så prismæssigt ligger Loewe på det dobbelte af sin nærmeste billed-konkurrent.

Selv hvis den er bedre, så kan den umuligt være 20.000kr bedre hvad angår billede. Det du reelt skal kigge på er om du synes designet er de ekstra penge værd.
Af Emilos88
Undskyld jmog,

Men din sidste kommentar mener jeg vidner om uvidenhed.

LOEWE tilbyder ikke kun design som en ekstra feature.

Det ville være det samme som at sige at B&O også kun tilbyder et design element der er ekstra, og det er slet ikke tilfældet.
Af Jmog
Jeg siger da ikke at det kun er design de tilbyder. De bruger samme paneler som LG men deres egen software og billedprocessering. Det kan teoretisk set give et forbedret billede i forhold til LG. Vi har desværre ikke nogen anmeldelser af Bild 7 endnu som sammenligner så vi ved ikke hvad/hvor meget bedre det er.

Det er helt sikkert muligt det er bedre (det er det sandsynligvis - de har bedre erfaring med det end LG), men ikke 20.000kr bedre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Loewe's billedbehandling har traditionelt været god, men ikke helt oppe at ringe. Min fornemmelse siger mig, at forskellene på Loewe Bild 7 og LG OLED ligger i marginalerne (på billedet altså, Loewe tilbyder en del funktionalitet, design osv.), men jeg er jo også af den holdning, at jo mindre billedbehandling, desto bedre. Signalet skal efter min mening bare sendes igennem i "native" opløsning, opdateringsfrekvens, korrekte farver osv.
Det er som sagt bare en fornemmelse, da jeg ikke har haft lejlighed til at sammenligne.
Af Supergris
Rasmus, du vil vel gerne have opskaleret billedet, hvis du sender et "native"-signal, der har en opløsning, der er mindre end det panelet har? :)
Af KBW
LGs opskalering kører ret godt, og kvaliteten er god på de kilder jeg bruger, kender intet til spil.