Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sovsen
Hvad er forskellen på de 3 4k oled skærme ? B og C koster næsten det samme. Mens E er markant dyrere. Det er de 2 "billige" jeg håber at kunne komme i nærheden af på fredag. Så vil gerne blive klogere på forskellen...
Af Jmog
Billedkvalitetmæssigt er de ens. De reelle forskelle er:

B6: 2D flad
C6: 3D buet
E6: 3D flad og indbygget soundbar

Så hvis du har tænkt dig at køre lyden gennem et anlæg og er ligeglad med 3D, så køb B6. Skal det være 3D og flad, så køb E6. C6 hvis du vil have 3D så billigt som muligt og buen ikke generer dig.
Af Sovsen
Perfekt. Så er det jo en b6 jeg håber på. Men det kommer meget an på tilbudene... Lige nu kan den fås for 16000 kr. Tror I den kommer ned i nærheden af 10000 Kr ?
Af Billionaireclub
Jeg sidder og kigger på det LG Oled65c6v, men er det værd at smide de 3k ekstra for det over et 2016 8 serie Samsung?

Skal primært bruges til PS4 Pro Gaming og film.
Af JeLLeN
Jeg er også lige ved at springe på sådan en 65" C6, men jeg tør sq ikke helt, før det er sikkert at problemerne med input lag bliver rettet.. Hmmm..
Af Jmog
Sovsen skrev:Perfekt. Så er det jo en b6 jeg håber på. Men det kommer meget an på tilbudene... Lige nu kan den fås for 16000 kr. Tror I den kommer ned i nærheden af 10000 Kr ?
I år? Helt sikkert ikke. Måske 13.000kr på Black Friday, men det mest sandsynlige er nok omkring de 14.000 ligesom C6. C6 prisfaldet kom sikkert fordi de skal af med dem, så de har mere plads til de flade modeller som sælger bedre.

10.000 er der ingen chancer for at B6 kommer til at koste, før de skal af med lageret for at skaffe plads til B7.
Af Jmog
Billionaireclub skrev:Jeg sidder og kigger på det LG Oled65c6v, men er det værd at smide de 3k ekstra for det over et 2016 8 serie Samsung?

Skal primært bruges til PS4 Pro Gaming og film.
Kommer nok an på hvor kræsen du er med input lag. Nogen lægger ikke mærke til den mængde C6 har mens andre gør. Hvis det ikke generer dig, så er C6 på alle andre områder et bedre TV.

Noget der måske kan hjælpe dig er at slå op hvor meget inputlag dit nuværende TV har. Hvis det er det samme eller over C6, så ved du at du ingen problemer vil have med det TV til gaming.

Egentlig værd at tænke over, at det primært er i HDR at LG OLEDerne har middelhøjt inputlag. Og det er begrænset hvor meget materiale der er i HDR. Og selv med det i mente så vil et OLED i non-HDR faktisk være meget tæt på at give den samme kontrastoplevelse som et highend LCD i HDR. Sortniveauet vil altid vinde på et OLED uanset billedmode.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg besluttede mig for at starte med 55". Vores stue er aflang, så vi sidder ret tæt på tv'et, og vi flytter ikke til ny lejlighed indenfor de næste par år. Så opgraderer vi til 65" eller større om 2-3 år. Jeg er ikke villig til at betale, hvad 65" E6 står til pt.

Det er et lidt kringlet regnestykke, da der er mængderabat og nogle returnerede varer med i, men under 20.000. Nu skal jeg lige tjekke alt igennem før det hele får lov at flytte ind permanent, særligt på spil-delen. Jeg har også tilføjet PS4 Pro, Roku Ultra, FireTV og meget snart Xbox One S og Chromecast Ultra. Jeg begynder at teste løs på kryds og tværs :)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 203