Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu overvejer jeg kraftigt at købe et OLED tv her på fredag, og derfor går tankerne også meget på, om jeg skal købe mig en UHD blu-ray afspiller så jeg kan se nogle 4K blu-ray film (det skal lige siges, at jeg samler en del på blu-ray film generelt, og har ca 1200 af dem, men jeg ved godt muligheden for streaming også er der). Men da LG har dolby vision, så kan jeg ikke finde ud af om det er for dumt at købe en afspiller som ikke understøtter dolby vision, eller om jeg skal vente og købe en afspiller til dette i 2017? Så vidt jeg ved, så bliver priserne på dolby vision afspillere også en del dyrere, den oppo som der var snakket om som skulle få dolby vision har jeg hørt rygter om vil koste 7-8000 kroner kontra samsungs uhd-8500 som koster 2500-3000 kroner, så er det jo en væsentlig forskel. Men tænker I, at der kommer nogle dolby vision afspillere i nærmeste fremtid som kommer ned i samme pris som samsungs´afspillere? og hvad vil du evt selv gør hvis du stod i situationen?
Dolby nævnte overfor mig, at den chip, der er påkrævet til Dolby Vision koster under $10 i produktion+licens, så det burde kunne lade sig gøre at lave en prisvenlig model. Hvad producenterne prissætter afspillerne til står de naturligvis selv for og man kunne godt forestille sig, at de første modeller med Dolby Vision bliver positioneret som high-end-modeller.

Jeg har ikke hørt noget konkret fra andre, men foruden Oppo, så har jeg en forventning om, at LG præsenterer første UHD Blu-ray-afspiller på CES 2017 (det har de selv indikeret). Og jeg forventer, at den vil understøtte Dolby Vision.

Om ovenstående gør det værd at vente, er jo så spørgsmålet :)
Rasmus Larsen skrev:Dolby nævnte overfor mig, at den chip, der er påkrævet til Dolby Vision koster under $10 i produktion+licens, så det burde kunne lade sig gøre at lave en prisvenlig model. Hvad producenterne prissætter afspillerne til står de naturligvis selv for og man kunne godt forestille sig, at de første modeller med Dolby Vision bliver positioneret som high-end-modeller.

Jeg har ikke hørt noget konkret fra andre, men foruden Oppo, så har jeg en forventning om, at LG præsenterer første UHD Blu-ray-afspiller på CES 2017 (det har de selv indikeret). Og jeg forventer, at den vil understøtte Dolby Vision.

Om ovenstående gør det værd at vente, er jo så spørgsmålet :)
Det kan godt være, at man skal ønske sig gavekort til Elgiganten i julegave i stedet for en afspiller så :) (det er dog ikke sikkert at Elgiganten får LGs afspiller i sortiment :S)

Kender du datoen for CES 2017?
Rasmus Larsen skrev:CES 2017 starter den 5. januar 2017 (nogle annonceringer allerede den 4. januar). Jeg er i Las Vegas på CES.
Plejer de at annoncere hvad priserne bliver fx på deres nye afspiller på CES 2017? eller et det et skud i tågen indtil den bliver produceret?