Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KimNielsen
Hej. Jeg er ved at købe et Samsung 55" KS7005 TV og har brug for at godt vægbeslag til at hænge det tæt på væggen.

Er der nogle, der kan anbefale et godt et?

På forhånd tak for hjælpen
Brugeravatar
Af KimKaos
KimNielsen skrev:Hej. Jeg er ved at købe et Samsung 55" KS7005 TV og har brug for at godt vægbeslag til at hænge det tæt på væggen.

Er der nogle, der kan anbefale et godt et?

På forhånd tak for hjælpen
Hvad kræver du af dit vægbeslag?

Op ned tilt vip.....????

Der findes et utal af vægbeslag så det første du skal gøre dig klart hvad skal det bruges til udover at hænge dit tv op på væggen.

Hvis du ønsker et godt råd så kræver det flere info.
Af Christianhave
Strømstikket stikker ca. 2 cm ud. I hvert fald på 65". Går ud fra det er det samme på 55".

Vær opmærksom på, at tv'et er buet på bagsiden. For at kunne montere det på væg skal man bruge nogle adaptere som medfølger. De gør dog at tv'et sidder virkeligt langt fra væggen. Har selv et billigt beslag fra av-cables på kun 0,8 cm tykkelse. Det er dog nærmest ligegyldigt da afstanden mellem beslag monteret på tv'et (med adapterne) og tv'et selv er flere flere cm'er. Totalt åndsvagt system!

Jeg har selv skåret så meget af adapterne som muligt for at minimere afstanden. Jeg er nede på en afstand på ca. 4,8 cm fra væg til tv'ets front.
Brugeravatar
Af KimKaos
KimNielsen skrev:Så kan jeg jo lige så godt bare købe den til 100 kr. fra Harald Nyborg?
Rent personligt så fortrækker jeg et Vogel da jeg vil være helt sikker på mit TV bliver der hvor det skal.

Jeg stoler ikke HN´s skrammel
Af Christianhave
Personligt har jeg kun beslag som sidder på væggen uden bevægelighed. Her ser jeg bestemt ingen grund til at betale mere end et par hundrede kroner. Har aldrig oplevet at mit tv har flyttet sig.
Af Lape
Nu er det jo ikke raketvidenskab at lave et vægbeslag som bare sidder på væggen og ikke skal kunne trækkes ud eller drejes... Det slim beslag bliver boltet fast i væggen, jeg tvivler på det går nogen steder og hvis det gør, så dækker din forsikring vel. Jeg har hængt 100vis af TV op med både dyre og billige beslag har aldrig oplevet et der faldt ned..!