Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ISkull
Har købt et Samsung 55KS7005. Er okay tilfreds, men noget der straks faldt mig i øjnene er den meget uhomogene baggrundsbelysning. Så længe der er lys i stuen er det næsten ikke synligt, men i mørke/dæmpet belysning stikker især én plet ud. Har prøvet at tage et par billeder, men det er svært at fange helt nøjagtigt. Billederne I ser her er overeksponeret for at fremhæve problemet. Det ene lidt mere end det andet.

http://imgur.com/a/TSGgs

Er det bare sådan det er? Eller kan jeg tillade mig at returnere og prøve lykken med en ny? Og hvordan ser jeres 7000/8000 modeller ud?

Mvh
Steffen
Af ISkull
Jo da. Go' idé. Billedet er fra http://www.hdfever.fr/wp-content/upload ... e-ANSI.jpg

Downloadet til USB.

Det første billede: ISO-3200 Exposure time 1 sec
Andet billede: ISO-3200 Exposure time 0,5 sec

Billeder taget i et komplet mørklagt lokale med en Canon EOS 1100D. Første gang jeg tager billeder i mørke, så har prøvet mig frem til noget der var synligt.

Har du også spottet noget lign. på din skærm?
Af ISkull
Takker. Hvis det her ikke er normalt vil jeg ikke tage mig til takke med dette TV. Det værste er at når man først har lagt mærke til det, er det tydeligt næsten hele tiden. Øjet kigger efter det automatisk..

Håber der er flere der kan byde ind med deres oplevelser.
Jeg har forsøgt, men det er ikke rigtig til at få et brugbart billede. Mit kamera kan også kun gå til ISO1600. Med 1 sek lukketid kunne jeg dog ikke genskabe et billede der minder om dit øverste.

Når jeg bare kigger på skærmen kan jeg ikke se noget.

Jeg tænker at hvis du synes det er et problem når du ser tv så aflever det tilbage. Hvis det kun (eller primært) er et problem når du tager et billede med lang lukketid så ville jeg lige overveje det.

Men hvis du først har set det så vil det selvfølgelig hurtigt blive det du fokuserer på. :)
Af ISkull
Tak for forsøget. De pletter der ses på billederne kan jeg se i mørke scener. Tester henover weekenden og ser om det bliver ved med at irritere mig. Gider bare ikke bøvlet med at bytte hvis jeg ikke kan regne med at det bliver bedre. Så håber på at høre om andre har samme problem.
Af PeterD
tajs skrev:Det er jo et edge led panel, så ujævn baggrunds belysning er vel forventet.
Sådan er teknologien, Desværre..

LED-baggrundsbelyst tv har kun lysdioder på kanterne, mens Full LED -TV har lysdioder spredt ud over hele skærmen
2. Fuld LED -TV har flere lysdioder end LED-baggrundsbelyst tv.
3. Fuld LED -TV har en mere jævn belysning end LED-baggrundsbelyst tv.
4. Full LED TV kan opnå bedre kontrast end LED- baggrundsbelysning tv.
5. Fuld LED -TV kan være lidt tykkere end LED-baggrundsbelyst tv.
Af ISkull
En lille update fra mig :)

Byttede tv'et til et nyt og heldigvis er det nye MEGET bedre. Jeg er glad. Forskellen ses her: http://imgur.com/a/3UwkI

Billederne er taget under samme forhold, samme indstillinger på kamera osv. Utroligt at kvaliteten svinger så meget, men det er vel derfor prisen er i bund..

/Steffen
Af PeterD
ISkull skrev:En lille update fra mig :)

Utroligt at kvaliteten svinger så meget, men det er vel derfor prisen er i bund..

/Steffen
Tja..

Sådan er det med Samsungs skærme.

Man får hvad man betaler for og takket være gode priser er butikkerne istand til at sælge skærme til en favorabel pris...

Desværre lader deres kvalitet til tider noget tilbage at ønske.

Samsung: Kvaliteten burde være i top. Første gang!

Derfor byt ALTID til DU er tilfreds. ;)

Og Samsung får IGEN afsat 2 skærme til deres statistikker, som viser de er Verdens Største TV producent.

Smart! 8-)

Desværre laves der ikke statistik over hvor længe de forskellige mærker og deres komponenter holder. Det skulle man overveje..Men folk er sikkert ligeglade. De fleste skifter vel tvet ud hver 3-4 år, når udviklingen går så hurtigt...
ISkull skrev:En lille update fra mig :)

Byttede tv'et til et nyt og heldigvis er det nye MEGET bedre. Jeg er glad. Forskellen ses her: http://imgur.com/a/3UwkI

Billederne er taget under samme forhold, samme indstillinger på kamera osv. Utroligt at kvaliteten svinger så meget, men det er vel derfor prisen er i bund..

/Steffen
Lækkert. Hvordan reagerede de på at du ville returnere det? Kunne de selv se problemet?
Af ISkull
Christianhave skrev: Lækkert. Hvordan reagerede de på at du ville returnere det? Kunne de selv se problemet?
Hehe, de var ikke helt vilde med det kunne jeg godt fornemme. De sagde de lige skulle teste det inden de ville bytte. Efter 15 minutter kom en anden medarbejder retur og sagde at de ikke kunne se noget. Jeg spurgte hvordan de havde testet og han sagde på en sort skærm - uden kilde. Så er det jo klart man ikke kan se noget, da skærmen ved sort skærm slukker panelet, måtte jeg forklare ham. Jaa men de havde desværre ikke mulighed for at sætte noget til TV'et. Det ville jeg ikke finde mig i, så de tog den retur og jeg blev sendt ind i butikken. Jeg kunne ikke bare få et nyt med fra reklamationsområdet.

Efter at have ventet på en sælger og forklaret ham at jeg bare skal have en ny med hjem går han ud på lageret for at finde en. Efter 20 minutter kommer han tilbage og siger de ikke har flere på lager(have undersøgt elgiganten.dk inden jeg tog ind for at bytte). Nå, det er der jo ikke meget at gøre ved, så jeg blev sendt til kassen hvor de lavede en bestilling og jeg fik en ny kvittering med.

Så lidt bøvl, men 100% tiden værd. Bare et held at den nye så var i orden.