24 nov 2016, 20:04
Jeg købte en LG 55B6 for 2 mdr. siden hos Power til 16.200kr. Jeg havde en Panasonic plasma p50U30E tv i forvejen. Jeg overvejede i lang tid (startede efterår 2015) hvilken tv jeg skulle købe, jeg har i forvejen en satellit modtager vu+ 4k og manglede en skærm som kunne vise 4k. I august var jeg på besøg på Amager og var ovre hos Elgiganten i Fields for at de på Oled tv. Jeg kikkede på dem i næsten 2 timer, selvom det var med demo program var jeg ikke i tvivl om at oled var værd at satse på, jeg kunne bare se til højre der var det samme vist på en lg 750 model. Jeg synes godt nok at 16.200kr var mange penge for en fladskærm, det halve havde været rigeligt. Men hvis man så om nogle år igen skulle sætte om ville man jo ikke få ret meget for den gamle. Nu ville man være sikker på ikke at skulle tænke på nyt inden for de næste 10 år. Men til sagen, jeg bliver mere og mere glad for min lg b6 for hver dag. Jeg synes at den viser nogle fantastiske billeder og særlig hvis materialet er 4k. Den har en god evne til at vise lys/mørk side af personer (man kan se hvor belysningen kommer fra), genskin fra overflader er tydeligt, selv gamle sort/hvid film får en ny dimension. Jeg har snart helt glemt prisen. Vh. Jens.