Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle experter, entusiaster og andet godt folk!
Jeg står overfor at købe nyt TV. Jeg har nu et 32" Full hd philips tv med abilight og 8 år på bagen.

Efter at være flyttet til lidt større rammer, ser tv'et alt for småt ud. Og da jeg konstant bliver nød til at flytte en stol hen foran skærmen for at spille FIFA, har konen accepteret at der skal et nyt tv til.

Jeg havde egentlig besluttet mig for at det skulle være et 55", men efter at have læst lidt rundt herinde kan det være jeg går op i en 65".

Da jeg synes det er svært at blive rigtigt klog på hvilket TV der vil være bedst for mig, tænkte jeg at i måske kunne tilbyde lidt hints, guldkorn og gode råd. I virkeligheden er det nok noget rationel argumentering for en model frem for en anden jeg har mest brug for.

TV'et kommer til at hænge på væggen i stue afdelingen af et køkkenalrum, på en arm så det kan vinkles mod køkkenet også.

Jeg bruger primært TV'et til at se fodbold og spille playstation. Alt det indhold vi bruger TV'et til kommer gennem playstation og Chromecast. (DR TV, TV2play, Netflix, Viaplay og Youtube).
Det er særligt til at spille FIFA og når jeg ser fodbold at vi er interesseret i god kvalitet, så det er med det for øje at vi vælger TV.

Mit budget er pt. baseret på et 55", men det kan være jeg skalerer det op med tv'et.
Jeg har set lidt på Samsung KS7005, KS8005 og et Philips PUS7101.
Men er meget åben for andre løsninger. Hvis kvaliteten af billedet er nogenlunde ens, vil jeg fortrække et Philips med ambilight - da det er lidt lir at kunne få lamperne med Hue pærer til at spille med.

På forhånd tak!
Baseret på de tre modeller, som du har fundet frem til, synes jeg egentlig du er godt på vej :) Jeg har ikke fået kigget på Philips 7101 efter de har opdateret firmwaren i den, men da vi testede den tidligere på året, var der ret graverende fejl. Samsung KS7005 og KS8005 er samme skærm, så det handler bare om du vil give lidt ekstra for twin-tuner og design i 8-serien.

Af andre alternativer i nogenlunde samme klasse synes jeg, at Panasonic DX750 er interessant.

Hvis du bevæger dig op i 65" og gerne vil holde dig til Philips, så synes jeg, at du skal kigge på 7601 modellen. Det er en ret unik model med noget af den billedteknologi, som hidtil har været forbeholdt topmodellen i 9-serien (helt konkret LED local dimming). På de laveste priser på Pricerunner kan du trække yderligere 1500 kroner fra i et Philips cashback-tilbud (frem til 10. december):
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3163154/ ... ign-Priser
http://www.philips.dk/c-w/promotions/tv-cashback.html

Ambilight har traditionelt betydet, at "input lag" - forsinkelsen på signalet ved en spilkonsol - øges en del, men med de nye modeller har Philips introduceret en Ambilight Game Mode, som følger ret godt med, så det skulle ikke længere være et problem.