Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror, at den store fordel vil ligge i, at man kan udvide farverummet og kommet tættere på Rec.2020.

Måske kan det også give endnu højere lysstyrke, men det er spekulation fra min side. Det er svært at vurdere, da det endnu kun er på rygteplan.

Jeg er på CES, så jeg skal nok prøve at få en grundig demonstration af nyhederne.
Af Dalla
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror, at den store fordel vil ligge i, at man kan udvide farverummet og kommet tættere på Rec.2020.

Måske kan det også give endnu højere lysstyrke, men det er spekulation fra min side. Det er svært at vurdere, da det endnu kun er på rygteplan.

Jeg er på CES, så jeg skal nok prøve at få en grundig demonstration af nyhederne.
Takk for tilbakemelding.

Vil dere være verdt det å vente til neste år før man oppgraderer? Eller er KS9505 såpass god at oppgraderingen neste år mest sannsynlig ikke blir så stor, nærmere minimal? Er inne på tanken å oppgradere nå, før jeg igjen oppgraderer når samsung kommer med qled.

Vært utrolig gøy å hørt hva du tenker, og hva du anbefaler meg å gjøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er svært at vurdere for mig da jeg har kun set KS9505 på messer og lign. - ikke haft den stående til test. Men der kommer jo altid noget nyt næste år, og priserne vil så igen være høje.

Jeg synes, at du skal købe, når behovet melder sig. En forøgelse af farverummet kan sagtens gøre billedet synligt bedre, men spørgsmålet er jo også 1. om det sker og 2. hvor stor forøgelse af farverummet. Det hele er rygter lige nu.
Af Dalla
Rasmus Larsen skrev:Det er svært at vurdere for mig da jeg har kun set KS9505 på messer og lign. - ikke haft den stående til test. Men der kommer jo altid noget nyt næste år, og priserne vil så igen være høje.

Jeg synes, at du skal købe, når behovet melder sig. En forøgelse af farverummet kan sagtens gøre billedet synligt bedre, men spørgsmålet er jo også 1. om det sker og 2. hvor stor forøgelse af farverummet. Det hele er rygter lige nu.
Supert, jeg støtter denne. Har HU8505 idag, slik at KS9505 vil være en vesentlig oppgradering, slik jeg tenker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ellers kan du jo afvente til januar og se hvad der kommer på CES. KS9505 vil stadig være i handlen helt frem til april/maj - måske længere. Selvom der vil være en god pris på Black Friday er jeg ret overbevist om, at prisen også vil falde, når 2017-modellerne er præsenteret.
Af Dalla
Rasmus Larsen skrev:Ellers kan du jo afvente til januar og se hvad der kommer på CES. KS9505 vil stadig være i handlen helt frem til april/maj - måske længere. Selvom der vil være en god pris på Black Friday er jeg ret overbevist om, at prisen også vil falde, når 2017-modellerne er præsenteret.
Sant så sant, men du også vet hva som skjer om man venter til CES 2017. Da venter man på 2017 versjonen:P

Vært spennende å lest deres vurdering av tv n. Skal dere ha den på testbenken snart?
Af Mfede
For at opsummere lidt, hvad kan vi så forvente på 2017-skærmene? HFR, HLG, endnu større farvespektrum og måske udbredelse af Dolby Vision på de bedste modeller?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror ikke, at det er udelukket. Jeg tror egentlig, at de har valgt at annoncere specifikationerne overfor branchen nu for så har producenterne yderligere 3-5 måneder til at få det på plads før produkterne lanceres i forår / tidlig sommer 2017.