Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blackspot4200
Man kan få Youtube til at vise nogle videooplysninger ved at gøre følgende:

Åbn Youtube appen - tryk på indstillinger og gå til "knappen" der hedder
"Vis videooplysninger" hak fluebenet af på den.

Start en video og tryk ned og vælg herefter knappen "Flere valgmuligheder"

Lidt hen af listen er der en knap som hedder "Videooplysninger" når man trykker på den og går tilbage til videoen der afspilles kommer der sådan en oversigt op :

https://farm6.staticflickr.com/5691/302 ... 6ca9_h.jpg

Muligvis der er tilføjet noget ekstra til den oversigt ved afspilning af en HDR video, det er et forsøg værd !
Af humber
Pas, så meget jeg ikke om det. Men du har jo ret i det ikke hedder HDR men 4K. Måske jeg kun kan se 4K så. Må lige hjem og tjekke igen, men 4K ser i al fald flot ud :) :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LarsCJ skrev:Rasmus Larsen henviser i sin artikel til en playlist med bl.a. "The World in HDR". Hvis jeg afspiller den video vha. Samsungs egen YouTube-app, så synes jeg ikke der sker noget.

Slår jeg derimod manuelt HDR+ til under Billedindstillinger, så bliver lys og farver boostedi videoen, men jeg kan ikke vurdere om det er en reel eller en kunstig effekt (som f.eks. den indstilling, Samsung kalder "Naturlig".)
Der skal først frigives en software-opdatering af YouTube app'en på Samsungs TV. Opdateringen kommer senere, siger Samsung. Derefter skal tv'et automatisk slå over i HDR-tilstand, når indholdet findes i HDR.

HDR+ er en opskaleringsfunktion. Den forsøger at imitere HDR, men gør det ved at gætte lidt frem. Det kan ofte se ret kunstigt ud, afhængigt af indholdet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
humber skrev:Pas, så meget jeg ikke om det. Men du har jo ret i det ikke hedder HDR men 4K. Måske jeg kun kan se 4K så. Må lige hjem og tjekke igen, men 4K ser i al fald flot ud :) :)
Jeg vil tro, at det "kun" er 4K så.

HDR kræver en opdatering af YouTube app'en, har jeg lige fået at vide af LG. LG kan ikke sige, hvornår denne opdatering er klar, men de vender tilbage :)
Af chrlau5
Vil det sige at 55KS7005 heller ikke kan vise youtube HDR videoer som de bør se ud endnu?
Hvordan vil jeg kunne se om den er gået i HDR "mode" er der nogle indstillinger der bliver låst eller hvordan sikre man sig det?

Hvordan forholder det sig med NETFLIX til samme tv? Jeg kan se der står HDR ved enkelte film, men jeg synes ikke der er nogle settings der bliver låst og billedet er heller ikke nævneværdigt bedre end så mange andre 4K videoer.