Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bladerz
hey har en samsung js9005 skal man selv aktivere hdr når jeg tilslutter en ps4 pro. eller gør den automatisk det når kilden køre i hdr? og er det lige meget hvilken hdmi indgang man bruger?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skærmen skal selv aktivere HDR, ellers er det typisk en slags opskaleringsfunktion, som man får manuelt aktiveret.

Jeg har ikke prøvet, men jeg vil tro, at PR4 Pro har en HDR-opsætning, hvor den bekræfter, at skærmen og HDMI-porten understøtter HDR. Hvis du er i tvivl, så tilslut konsollen til HDMI1.

Husk også, at spillet skal være opdateret til at understøtte HDR - ellers er det som udgangspunkt ikke i HDR. Læs evt. med i denne debattråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 32&t=36420
Af VILLAFOREVER
Kan et 55JS8005 tv bruge hdmi til 4k afspilning. Ved ikke hvilken one connect version denne skærm har. Kan ikke finde det i manulen, eller på nettet.

Ved godt skærmen kun hr begrænset HDR, men ville den kunne gøre det bedre end alm. 4k skærme?
Af Jammer
Skal til at købe mig et Oled tv med 4k + hdr, samt en ps 4 pro som understøtter disse 2 ting, jeg kører det gennem min surround reciever som dog IKKE understøtter 4K og HDR, hvordan vil billedet se ud ? (hvis det i det hele taget kan lade sig gøre) eller skal jeg ud og købe en reciever MED 4k og HDR ?
Af dannisther
Tænker at du skal finde ud af om det TV du køber, har en HDMI ARC port, så kan du kører lyd igennem tv ned i receiver....
Så er du udenom problemet
Af Jammer
Det er ikke så meget lyden jeg er bekymret for, men om Tvét viser i fuld 4K
og hdr når recieveren ikke har det i "sig"
Af Jmog
Jammer skrev:Det er ikke så meget lyden jeg er bekymret for, men om Tvét viser i fuld 4K
og hdr når recieveren ikke har det i "sig"
Du vil kun kunne vælge 1080p i PS4 menuen, hvis den er sluttet til receiveren via HDMI.

Udover ARC (hvis den har det), så kunne du få lyd til receiveren via optisk/toslink og så køre HDMI (kun billede) direkte til TV'et. Så får du 4k og HDR uden problemer.
Af bladerz
okay lige til information så skal man ind i tvets indstillinger og aktivere uhd coler på den hdmi indang man bruger for at hdr virker. før stod der i ps4 menuen at mit tv ikk understøttede hdr og jeg kunne kun vælge 2160p yub420 (eller hva der hedder) og ikk 2016p rgp. men efter jeg var inde og aktivere uhd coler på hdmi ingangen står der tvet under støtter hdr og nu kan jeg vælge det hele.
Af polski12
min køre min super perfekt billede på min 8 serie Samsung ........læst at ps4 pro køre ringe på lg oled input ligger på 50-60 wow :((
Af Lape
OLED er ikke ligefrem kendt for lavt input lag. Især ikke når HDR er aktiveret. Det er én af de helt store minusser for mig ved den teknologi, selvom 2016 modellerne for forbedret dette, er der stadig langt ned til de bedste LCD på dette punkt.

http://www.forbes.com/sites/johnarcher/ ... e12bb15ff9

Til sammenligning ligger Samsungs KS serie på 21ms med HDR, dvs. over 3 gange lavere og det kan virkelig mærkes.

En af mine bekendte har en 65B6V. Han fik PS4 Pro i sidste uge. Vi testede lidt i weekenden og HDR aktiveret gav så meget input lag at vi valgte at slå det fra igen. Så galt er det. Man må da håbe det kan løses fra LG's side uden større problemer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Lape skrev:En af mine bekendte har en 65B6V. Han fik PS4 Pro i sidste uge. Vi testede lidt i weekenden og HDR aktiveret gav så meget input lag at vi valgte at slå det fra igen. Så galt er det. Man må da håbe det kan løses fra LG's side uden større problemer.
Det lyder ikke godt. Vi må håbe, at LG kommer på banen snart. Vi har også taget emnet op på forsiden i dag:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1479104273