Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dabaq
Jeg synes efterhånden det er på tide at få skiftet mit 8 år gamle philips 42' ud med et nyt, nu hvor black friday nærmer sig, og philips giver cashback. Jeg har tænkt mig at køre videre med philips, primært pga. ambilight featuren. Jeg har kigget på følgende to modeller:

Philips 65PUS7601 (ca. 13500 med cashback)
Philips 55PUS8601 (ca. 12500 med cashback)

Mit problem består i, at jeg er lidt bange for 65' modellen bliver for stor (se billedet, hvor jeg har målt den op med tape).
IMG_6577_2.jpg
IMG_6577_2.jpg (929.24 KiB) Vist 3800 gange
8601 understøtter ikke HDR godt nok har dog fået ringere anmeldelser end 7601, hvorfor det nok ville være en no brainer at tage 7601 - der er også blot 1.000 kr. forskel. Men hvad siger i? Er det for stort, eller hvad ville i gøre?
Af FDP
Hejsa
Kan godt forstå dit dilemma, men jeg vil sige at du vil ikke fortryde de 65 Tommer, når først man får det op at hænge tænker man typisk. WTF har jeg dog gjort men efter 14 dage er det ren glæde.
Kom selv fra et 42 tommer til 55 tommer, og vil i dag gerne op i 65 Tommer.
Så vidt jeg kan se, er tapestregerne inden for hvad der er muligt... ergo behøves du ikke betænke dig mere. Køb 65" :D

Som sagt tidligere, er du i tvivl, så køb den største model af dem du vakler imellem. Jeg har endnu aldrig hørt nogen, efter et tv-køb, sige "øv, jeg skulle have valgt den mindre model"

Omvendt har jeg flere gange hørt folk ærgre sig efter lidt tid, over at de ikke valgte det største :)
Af Christianhave
Du kan lige overveje hvad du primært bruger skærmen til. Film, serier fra fx streaming og spil der er det ret fedt med en stor skærm. Hvis der også er alm tv så synes jeg godt størrelsen kan dominere for meget. Specielt ved reklamer.
Særligt hvis rummet skal kunne bruges til andet samtidig.
Af pkmadsen
Vælg det største. Den første uge føles måske lidt voldsom, men herefter bliver du glad for den store størrelse, især til fodbold og film :)
Af Lodbergs
Når du har vænnet dig til dit 65" vil du tænke et af følgende:
A) fedt, men gid jeg havde råd til 75"
B) fedt, men hvorfor købte jeg ikke 75"

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Af bentpetersson
Er billedkvaliteten på 65" lige så god som nøjagtig samme model i 55"? Hvem ved noget præcist om det?

Hvis der er forskel, så hvorfor?
Af bullerfnis
bentpetersson skrev:Er billedkvaliteten på 65" lige så god som nøjagtig samme model i 55"? Hvem ved noget præcist om det?

Hvis der er forskel, så hvorfor?
Pixels vil jo blive større :) Så kvaliteten vil blive "ringere" men om det kan ses med det blotte øje skal jeg ikke kunne sige, men ved alm tv signal kan det helt sikkert ses :) Men ved 4k eller 1080p tror jeg ikke det er noget man ligger mærke til.
Af bentpetersson
Jeg har samme mening.
Så i valget af størrelsen bør man måske tage afstanden til TVet i betragtning.
Et godt 55" koster i introduktionsfasen betydeligt mindre end et 65"og for samme pris kan man måske få et bedre TV, (eller have bedre råd) til et TV, der er mindre, men som har bedre billede og kan mere. Så i stedet for at kigge på store pixels, der naturligvis ikke vil stå så skarpe som på et mindre med samme antal, så kan man sidde tættere på eller rykke tættere, fordi billedkvalietetn kan være bedre.
Men for nogle betyder størrelsen mest.
Er man i tvivl om billedkvalitetetsforskellen så ville jeg nærkigge på nøjagtig samme model i stor og lille:
Af dabaq
Mfede skrev:Med den afstand der lader til at være på billedet, ville jeg klart vælge 65". Hvor langt er der helt præcist?

Her er 65"-udgaven anmeldt, og den får helt ok kritik.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/65pus760 ... 294376.htm

https://www.avforums.com/review/philips ... view.12505
Fra væggen på billedet og over til sofaen er der ca. 6 meter, hvis det er den afstand du mener :)