Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Montago
Jeg er lidt trist over at mit TV halvdelen af gangene jeg sætter det i standby, laver en lav men alligevel hørebar pibelyd

lyden kommer fra strømforsyningen, tror jeg ... ?

der er ingen mislyd når tv'et køre... og det er som sagt kun halvdelen af tiden det er i standby...

hvad skal man gøre ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Enten må du klage over TV'et og håbe at forhandleren vil se på det eller også må du slukke for kontakten i stedet. Jeg har også en Philips DVD afspiller der larmer noget så grusomt i standby, så dem må jeg hive ud af stikket når jeg ikke bruger den. Du kan ikke fikse det selv med mindre du har en uddannelse der kvalificerer dig til at reparere TV :(
Brugeravatar
Af Montago
det eneste problem jeg ser ved at skulle fixe det selv, er at jeg ikke ved hvad jeg skal udskifte / rette / tilføje...

der følger en komponent manual med til tv'et sådan at en fagmand kan fixe tv'et...

Jeg ER istand til at fixe det.... men ved ikke om jeg tør, det jo pænt dyrt sådan et 42ly95 O_O

heldigvis er stømstikket meget nemt at hive ud - kan dog også vælge at slukke på kontakten så alle apperater dør... så spare man vidst også lidt strøm :)
Af H8Red
Hej

Har også lige købt dette 42LY95, lækkert TV med irreterende pibelyd, når det er i standby.
Jeg fik dog byttet TV´et uden problemer, kun for at konstatere at det nye gjorde akkurat det samme :(
(ved lidt googling kan jeg se at andre har samme problem også med lillebroderen til dette tv)
Nu lever jeg med det indtil jeg finder en måde at få det fikset på.
Vil jo helst ikke undvære det mens at powermill service fikser det.

Det er garanteret en spole der sidder og svinger, den skal bare have lidt klarlak, men jeg har ikke mod på det selv.
Nogen der ved om det kan lade sig gøre / erfaring med at få lyden til at forsvinde ?