Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle

Jeg har det problem, at efter alt overgik til digitalt, og analogsignalet blev udfaset i starten af året, der har jeg haft problemer med bestemte kanaler, som hakker/flimrer.

Kanaler som konsekvent hakker/flimrer er 3+, MTV etc.
De fleste kanaler virker dog upåklageligt heriblandt alle TV2 og DR kanalerne.

Jeg har Stofa, som min tv-udbydder, og har for et par dage siden erhvervet mig et Stofa/Yousee godkendt tv-antennekabel, hvilket har afhjulpet en lille smule, men kanalerne som hakkkede/flimrede før, gør det stadig. Jeg har flere gange prøvet at gendanne Tv'et tilbage til fabriksindstillinger, i håb om det kunne løse problemet, men gør det ikke.

Kan nogle fortælle, hvad problemer er eller kan være?

På forhånd tak.

/Nicklas
Har du en knap på TV fjernbetjeningen, hvor du kan se info om det signal den viser? Sikkert et "i". Prøv at se om der er forskel i opløsning (720p, 1080i) på de kanaler der har problemet og dem der ikke har.

Hvis det ikke giver en fællesnævner, så kig i menuerne efter noget med signalstyrke. Måske er signalstyrken på problemkanalerne lavere og TV'et har svært ved at håndtere det.
Tror ikke TV fejler noget.

Mulige fejl

Dårlig kabel installation. Det er ikke nok at de sidste 2 meter er godt kabel.
Samlinger og fordelere bør undersøges.

Måske du har for svagt signal. Men der plejer at være en menu i tv der kan vise det
NicklasBD skrev:Hej Alle

Jeg har det problem, at efter alt overgik til digitalt, og analogsignalet blev udfaset i starten af året, der har jeg haft problemer med bestemte kanaler, som hakker/flimrer.

Kanaler som konsekvent hakker/flimrer er 3+, MTV etc.
De fleste kanaler virker dog upåklageligt heriblandt alle TV2 og DR kanalerne.

Jeg har Stofa, som min tv-udbydder, og har for et par dage siden erhvervet mig et Stofa/Yousee godkendt tv-antennekabel, hvilket har afhjulpet en lille smule, men kanalerne som hakkkede/flimrede før, gør det stadig. Jeg har flere gange prøvet at gendanne Tv'et tilbage til fabriksindstillinger, i håb om det kunne løse problemet, men gør det ikke.

Kan nogle fortælle, hvad problemer er eller kan være?

På forhånd tak.

/Nicklas
3+ MTV osv. er de kanaler man bruger når man skal tjekke kvaliteten af ens signal.

Du skal enten have nye kabler (vægudtag) eller en antenneforstærker.

Det er med næsten 100% garanti ikke dit tv der er problemet