Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
Hej

Har lige købt en Samsung 49ks7005 og synes der er meget "grums" på skærmen ved mørke scener eller hvis der er ensfarvet baggrund på billedet. Hvad kan dette skyldes??
Af MRP9000
Afspillede et afsnit sons of anarchy via Netflix app og der synes jeg der var grums. Plus at jeg synes det er meget langsomt via Netflix :/

Synes os nogle af tv kanaler på Alm tv signal virker meget træls i billedet. Er der nogle indstillinger jeg kan ændre??
Af KimHansenDK
Det er ikke umiddelbart skærmen, men nok nærmere et spørgsmål om dårlig streaming kvalitet. Der kan man nemlig godt opleve grums/pixelering i mørke scener.

Alle kanaler (måske lige bortset fra TV3 Puls) står knivskarpe hos mig.

Du kan starte med at aktivere movie eller standard mode, og så kan du eksempelvis bruge følgende settings:

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsun ... 0/settings

Og husk at opdatere til seneste software version.
Af lennon
Som de andre er inde på , så er det vigtigt at få styr på kildematerialet . Hvordan ser det feks ud fra en original bluray skive . . ?
Brugeravatar
Af KimKaos
MRP9000 skrev:Hej

Har lige købt en Samsung 49ks7005 og synes der er meget "grums" på skærmen ved mørke scener eller hvis der er ensfarvet baggrund på billedet. Hvad kan dette skyldes??
Hvis din skærm er kalibreret så er det med 99% sikkerhed dit signal der giver grums.
Af MRP9000
Har prøvet at kalibrer det efter rtings side, og synes bare bestemt billedet bliver dårligere af det. Meget mere mat og kedeligt :/

Synes det er værst med kvalitet hvis jeg køre en HD film fra min computer via hdmi kabel. Og hvorfor kan man kun vælge 2 billede indstillinger når den køre på hdmi 3 fx?? Så har jeg kun dynamisk og standard.

Og en anden ting, hvis jeg fx ser fodbold på tvet og billedet bevæger sig, så kan jeg se nogle lodrette sorte streger, kan det godt passe at tvet skal gøre det???
Brugeravatar
Af KimKaos
MRP9000 skrev:Har prøvet at kalibrer det efter rtings side, og synes bare bestemt billedet bliver dårligere af det. Meget mere mat og kedeligt :/

Synes det er værst med kvalitet hvis jeg køre en HD film fra min computer via hdmi kabel. Og hvorfor kan man kun vælge 2 billede indstillinger når den køre på hdmi 3 fx?? Så har jeg kun dynamisk og standard.

Og en anden ting, hvis jeg fx ser fodbold på tvet og billedet bevæger sig, så kan jeg se nogle lodrette sorte streger, kan det godt passe at tvet skal gøre det???
Check lige om at 'HDMI UHD Color' er enablet for porten i picture menu.
Af MRP9000
Har lige slået det til ved alle hdmi, og kan stadig kun vælge standard og dynamisk :/

Havde prøvet et lg før dette samsung og kvaliteten når jeg afspillede film fra pc via hdmi var bedre der. Det som at billedet hakker lidt konstant og er en lille smule "tåget"
Af MRP9000
Tusind tak, så virkede det :)

Men har dog stadig det Problem med når jeg afspiller film fra pc til tv så er det som om filmen hakker/vibrer under afspilning. Det er værst når man fx laver vlc eller mpc til faldskærm
Af mbm
MRP9000 skrev: Og en anden ting, hvis jeg fx ser fodbold på tvet og billedet bevæger sig, så kan jeg se nogle lodrette sorte streger, kan det godt passe at tvet skal gøre det???
Det er vertical banding.
Kan du nå at returnere tv'et så gør det...
Af PeterD
MRP9000 skrev:Er det fordi tv'et er for dårligt eller har jeg bare været uheldig??
Mon ikke bare du er uheldig for Samsung plejer der ikke at være problemer med..