Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VikLundAnd
Hej,

Jeg er ved at kigge på tv til mine forældre. Og er kommet frem til at de skal have et Samsung 49KS7005. Planen var at vente til den 25. november hvor der er Black Friday, da der var gode tilbud sidste år. Men jeg kan se at den allerede nu kan købes til 6.800. Kan det svare sig at vente til Black Friday? Tror i den ryger mere ned?
Af DavidHimself
Dit gæt er lige så godt som vores ;)
Som jeg ser det, er den allerede pænt nede i pris - så mit gæt er at det nok ikke er den der kommer på Black Friday. Kan jeg afvise at Webhallen eller en af de andre banken den ned i 6.499,- eller lavere... på ingen måde 8-)
Af VikLundAnd
Okay, jeg venter og ser. Grunden til at det er 49" er simpelthen at der ikke er plads til et større et, der hvor de vil have det.
Af Jmog
Ikke plads til et større - er det baseret på at du har målt eller at deres gamle TV er den størrelse? En fladskærm som er 5 år eller ældre vil sandsynligvis fylde lige så meget som en langt større ny skærm, da kanterne rundt om selve skærmfladen konstant bliver mindre.

For fire år siden skiftede jeg fra 42" til 50". Fylder det samme. I dag kan jeg få 55" TV, der fylder det samme. Det er dog grænsen, da kanterne nu er nede på omkring 1-2cm.
Af VikLundAnd
Det er desværre fordi jeg har målt, det vil ikke være muligt med et større tv. Havde det været mig selv havde jeg gået efter noget større, og måske omrokeret. Men de vil gerne have noget der passer til det lille stykke væg der er der. De går fra et 32" Sony Bravia der er 10 år gammelt.