Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ausfart
humber skrev:Der er en menu der hedder HDR eller 4K på mit lg inde youtube
Er der både en menu der HDR og en der hedder 4K eller bare en der hedder 4K?
Af bentpetersson
Det er virkelig flotte demoer, man kan se.

Jeg plejer først at slå op på youtube på min tablet, der herefter tænder for TVets youtube app via en app, der hedder Tubio, men så vises TV ikke i HDR.

Men nu hvor app'en Smartview også kan vise tastatur på mobilen, er det nemmere. Og det er som nævnt flotte demoer
Af LarsCJ
Skulle Samsung KS7005 ikke automatisk vise HDR, når kildematerialet understøtter det?

Synes kun jeg kan få noget frem (der ligner?) ved manuelt at slå HDR+ til.
Af bentpetersson
Du skal ikke slå noget til på Samsung. Det klarer TVet selv. Spørgsmålet er mere om graden af HDR, som apparatet er i stand til at vise. Sidstnævnte gælder vel de allerfleste fabrikater
Af LarsCJ
Okay, men der nogen steder, hvor man kan se, om det reelt er HDR-materiale, TV'et afspiller?

Rasmus Larsen henviser i sin artikel til en playlist med bl.a. "The World in HDR". Hvis jeg afspiller den video vha. Samsungs egen YouTube-app, så synes jeg ikke der sker noget.

Slår jeg derimod manuelt HDR+ til under Billedindstillinger, så bliver lys og farver boostedi videoen, men jeg kan ikke vurdere om det er en reel eller en kunstig effekt (som f.eks. den indstilling, Samsung kalder "Naturlig".)
Af bentpetersson
Glem HDR+, der kun er en opskallering af SDR.
Sæt dig helt tæt på skærmen. Kan du ikke se hår mv fuldstændig klart, så er du ikke oppe på kvaliteten. Også farver især grøn og rød står klarere mm.
Af mbm
Kan heller ikke lige finde de HDR klip på mit ks8005.
Det eneste sted du formegentlig Jan se om der afspilles HDR er hvis du får i billedindstillinger og ser om backligt og contrast er maxed ud.