Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bentpetersson
Ja priserne ændres hurtigt på på det ligeså hurtigt ændrede marked. Pris og efterspørgsel er altid afgørende.
Jeg har ikke set den pågældende pris, men regner jeg udfra din nævnte pris incl værdiforringelse på 20%, vil jeg skyde prisen på det brugte til ca kr 10.400, men kan det ikke længere fås på markedet, og det efterspørges kan prisen sagtens sættes højere. fx 20% under nuværende nypris eller kr ca 15.000

Udtrykket - den der har grisen bestemmer prisen - gælder altid. Men for at indgå en handel er det jo altid nødvendigt at begge parter er enige.
Personlig ville jeg lægge apparatet ud til omkring kr 17.000 på både den blå og på den gule og så mærke efterspørgslen.
Af JesperAndersen
bentpetersson;
- welcome to the real World ;)

Du kan komme med alle dine (hjemmelavede) teser om nedskrivninger, faktum er at brugte TV prismæssigt er ude i frit fald, lige så snart at der er kommet nye modeller. Meget mere end 20% nedskrivning om året!

Og kombineret med at ingen - i overordnet forstand - ønsker buede TV, hvorfor det omtalte TV netop ikke er særligt "efterspurgt", medfører blot endnu mindre pris på brugtmarkedet.

Du har dog ret i at "grisen bestemmer prisen" ;)
- mere alvorligt, jeg mener faktisk at kr. 7000 er en realistisk pris / et anstændigt bud...i hvert fald er kr. 17000, som du foreslår, aldeles vanvittigt....
Af bentpetersson
Så dit råd Jesper til trådejer er, at han skal gå ud med kr 7000 i pris?
Af JesperAndersen
- nej, mit råd til trådejer er, at han skal sælge om han får en pris som han kan accepterer.

Det som jeg skriver, er at kr. 7000 ikke er et "skambud" - men det er jo ikke det samme som at sige, at han skal tage imod tilbuddet.
Af bentpetersson
Min anbefaling var som nævnt kun at lægge den nævnte pris ud og mærke efterspørgslen.
Jeg solgte for nylig min 24 år gamle båd for kr. 39.000 selv om jeg oprindelig havde givet kr 60.000. Straks og i løbet af halvanden uge, var det 10 købere.
Var jeg gået ud med en højere pris, havde jeg sandsynligvis fået mere. Faktisk troede jeg ikke, at jeg kunne få mere end 7-8000 kr for den.

Min erfaring er, at når man vil sælge en enkelt ting - og ikke massesalg som forretningerne -så er det godt at føle sig frem. Og derefter ændre prisen nedad, hvis der ingen efterspørgsel findes.

At jeg går ud med en værdiforringelse på 20% er ikke så selvbestaltet, men derimod almindelige branchenedskrivninger som fx bruges indenfor forsikringsvurderinger. Som taksator gennem 22 år mener jeg, at det er en realistisk værdipris - noget helt andet er naturligvis salgsprisen.

Det som trådstarter efterlyser er, hvad apparatet kan sælges for. Jeg ville mene fra 1kr til 17.000 kroner, men spørgsmålet er jo, hvor meget sælger vil have, og hvor meget køber vil give.

Hvis han vil sælge for kr 7000 og TVet er helt i orden, så slår jeg måske til :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
bentpetersson skrev:Så dit råd Jesper til trådejer er, at han skal gå ud med kr 7000 i pris?
nu er det jo ikke en vurderings-tråd (der står salg i titlen), så som udgangspunkt må man jo byde dét man er villig til at betale.
Brugeravatar
Af KimKaos
Som jeg skrev før så behold det et par år mere og nyd det eftersom det er meget tvivlsomt at du kan få en god pris for det

Så kan du skifte til OLED når den tid kommer hvor det trænger til at udskiftes