Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HansEge
Hej

Jeg begynder efterhånden at tænke på at skifte mit aldrende pioneer tv ud med noget større. Her tænker jeg 65'' og selvfølgelig 4K.

Kan moderne LCD-TV godt hamle op med mit legendariske plasma-tv, og i givet fald, hvor mange penge skal man lægge før man får et væsentligt forbedret billede?

Eller er OLED det eneste der dur?

Mvh
Brugeravatar
Af Blackspot4200
Hej Hans

OLED kommer du nok ikke udenom, jeg ville anbefale dig at kigge på:

LG OLED65B6V - Pris:

http://m.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2=40005596

Den bedste LCD skærm som jeg kan komme i tanker om er:

Panasonic 65DX900 - Pris:

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3140130/TV ... ic+65dx900

OLED er klart bedst og med en bedre pris vil den være min anbefaling til hver en tid.
Af HansEge
Tak for den hurtige respons!

Det virker til at OLED er den eneste rigtige mulighed.

27000,- er dog en temmelig stor investering. Er der andre billigere muligheder?

mvh
Af PeterD
HansEge skrev:
27000,- er dog en temmelig stor investering. Er der andre billigere muligheder?

mvh
Ikke hvis du vil have samme billedkvalitet, men du kan, måske, gå ned i størrelse..

LCD/LED bliver aldrig rigtig helt godt, hvis du kommer fra Kuro...
Af Grandahl
Vist en sandhed med modifikationer PeterD, jeg vil nu mene at der er rigtig mange LCD skærme jeg ville vægte højere end den gamle kuro.. alle paneltyper har deres plusser og minusser, det har plasma så sandelig også.. Men det er jo en smagssag vel..

Samsungs 7005 eller 8005 er vel der du får mest for pengene i år, hvis du skal finde billigere alternativer ift. OLED. Der er black Friday lige rundt om hjørnet.. Hold øje der evt.
Af Turbo
Der er ingen LCD der når en Kuro til sokkeholderne når det handler om billedkvalitet. Uhomogen lys, uskarp ved hurtige bevægelser osv., det oplever man ikke på Plasma - uhomogen lys oplever man ikke på OLED.

Jeg vil forslå dig det samme som 4200, en B6 - har du for mange penge så en E6.
Af Mfede
Der findes nu LCD-tv med en ret fornuftig lyshomogenitet, men man kan selvfølgelig være uheldig. Derudover er der teknologisk sket en del siden Kuro, der gør, at der efter min mening er nogle LCD-skærme som har overhalet Kuroen. Heriblandt 4K og skærme som er langt mere lysstærke.
Betragtningsvinklen på LCD-skærme når dog aldrig op på på siden af plasma, og hvis den er vigtig er OLED et oplagt valg.
Jeg skiftede mit 5090 ud med LCD for at få en 65", og dengang var OLED helt uden for rækkevidde. I dag havde jeg nok set tiden lidt an og sparet op til en E6'er. Sone ZD9 eller Pana DX900 er også muligheder, jeg bestemt synes giver 5090 baghjul. De koster bare det samme som et B6 og jeg har svært ved at retfærddiggøre at vælge dem frem for OLED.
Af Speedloader
Jeg har netop udskiftet min 5090H til en LG E6 og jeg fortryder ikke et øjeblik. Der er virkelig sket meget siden 5090H udgik. De små ting man kan sætte en finger på ved LG'en er jeg sikker på der kommer styr på med fremtidige firmwareopdateringer.