Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ErwinMahmutovic
Hej. Er lidt i tvivl hvad valget skal være mellem disse 2. Er der nogle anbefalinger?

Sony KD65XD8505BAE
VS
Philips 65PUS7101
Af Elox
Philips 65pus7101 har et IPS panel med kantbelysning og en max lysstyrke på 400 nits. Med mindre du vil have et IPS panel skulle du overveje den helt nye Philips 65pus7601 den har et bagbelyst VA panel med 128 zoner en stor fordel i den skærmstørrelse og en max lysstyrke på 700 nits. Du kan finde flere test på nettet http://www.hdtvtest.co.uk/news/65pus760 ... 294376.htm. Du finder den på Tilbudsjagten med link http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1320152757.
Af Elox
Ja jeg foretrækker VA paneler de har et bedre sortniveau, vi sidder også midt for fjernsynet. Den eneste fordel ved IPS paneler er brede betragtningsvinkler.
Af Koylu4
Tro mig jeg startede selv en tråd og ledte efter 4K VA skærme. Det er virkelig svært, fordi de fleste skærme i dag max 7000kr er IPS. VA var typisk noget vi så i LCD tiderne.

Jeg havde hoppet over i Sony XD85 hvis jeg var dig. Jeg hsr selv overvejet den, men har ikke pengene. Det sku vildt hvort dyre fjernsynene er blevet i dag.
Af Supergris
Er fjernsyn blevet dyre?
Der må være noget, jeg ikke har opdaget!
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan du kommer frem til det postulat, da jeg er ganske sikker på, at priserne kun går i den rigtige retning, og det er nedad...
For 20 år siden, kostede et 32" tv, der ikke kunne vise HD, omkring 25.000 kr, hvis du ville have en topmodel.
Det er klart, hvis du vil have en absolut topmodel, i størrelser over 55", med alt det nyeste teknik, så koster det kassen, men mindre kan nu også gøre det, for de fleste.
Man kan få rigtigt meget tv under 10.000 kr., og et 65" i fornuftig kvalitet til 13.000, er vel også absolut rimeligt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Koylu4 skrev: VA var typisk noget vi så i LCD tiderne.
Den kommentar forstår jeg ikke. Hvilke tider lever vi da i nu?
Af lennon
Torben_ der er måske stadig nogen der tror,at der er forskel på LCD og LED . . :(
Af Koylu4
:D okay det jeg mente var at dengang vi havde de tykke LCD skærme, havde vi generelt mange flere mærker der producerede skærme med VA-paneler til billige penge. Det har vi også i dag, men det er kun Samsung hvis man søger i den billige prisklasse til 4000-6000kr. Hvis man vil have Panasonics, starter priserne fra 7000kr. Og Sonys VA serie starter fra 12.000kr.

Også skal man slet ikke nævne LG og Philips. Derfor syntes jeg det er lidt ærgerligt at vi ikke har VA til under 7000kr, hvor Samsung er de eneste der laver i den prisklasse.