01 nov 2016, 13:28
					 #240145
						        
										
										
					
					
							Mange sportsgrene er blevet til priskarruseller; en slags ond cirkel, der er selvforstærkende fordi alle i kæden skal have mere, mere. Som forbrugere oplever vi det som løbende prisstigninger på tv-pakken. Det er primært sporten, der driver dette. Højere - og måske en smule opskruede - lønninger til Ronaldo og Messi skal dækkes af højere rettighedspriser, som rammer vores tv-pakker. Og forfra.
Det er ikke en klassisk markedssituation for reelt subsidierer mange af os hinandens omkostninger. Tv-pakken er blevet en slags fællesbetalingskasse til primært sportsrettigheder - uanset om man ser sport eller ej. Jeg er i øvrigt selv stor fodboldelsker
Min pointe er, at i overgangen fra "fælleskassen" (kabel-tv, parabol-tv, antenne-tv udformet som tv-pakker - dikteret af stor knaphed i distributionsbåndbredde) til streaming (ubegrænset distributionsbåndbredde), er det interessant at se om sporten kan bibeholde det kunstigt højere prisniveau. Det vil kræve, at f.eks. rigtig mange danskere er klar til at betale for Viaplay's sportspakke (og det er min oplevelse, at ikke i nærheden af nok gør dette til at der er økonomi i det pt).
Jeg faldt over denne artikel om kundeflugt hos amerikanske ESPN (ejet af Disney). Nielsen har frigivet tal, der viser, at ESPN USA tabte 621.000 kunder i oktober 2016 alene. Disney siger, at Nielsen tager fejl, men det skal de jo sige.
Jeg har ingen holdning til om ESPN med succes kan omstille sig til streaming, men det er ikke desto mindre et interessant emne at følge i årene der kommer.
Link: http://www.outkickthecoverage.com/espn- ... ory-102916
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
					    
                        					                        
                Det er ikke en klassisk markedssituation for reelt subsidierer mange af os hinandens omkostninger. Tv-pakken er blevet en slags fællesbetalingskasse til primært sportsrettigheder - uanset om man ser sport eller ej. Jeg er i øvrigt selv stor fodboldelsker

Min pointe er, at i overgangen fra "fælleskassen" (kabel-tv, parabol-tv, antenne-tv udformet som tv-pakker - dikteret af stor knaphed i distributionsbåndbredde) til streaming (ubegrænset distributionsbåndbredde), er det interessant at se om sporten kan bibeholde det kunstigt højere prisniveau. Det vil kræve, at f.eks. rigtig mange danskere er klar til at betale for Viaplay's sportspakke (og det er min oplevelse, at ikke i nærheden af nok gør dette til at der er økonomi i det pt).
Jeg faldt over denne artikel om kundeflugt hos amerikanske ESPN (ejet af Disney). Nielsen har frigivet tal, der viser, at ESPN USA tabte 621.000 kunder i oktober 2016 alene. Disney siger, at Nielsen tager fejl, men det skal de jo sige.
Jeg har ingen holdning til om ESPN med succes kan omstille sig til streaming, men det er ikke desto mindre et interessant emne at følge i årene der kommer.
Link: http://www.outkickthecoverage.com/espn- ... ory-102916



 Jeg bruger det aldrig til andet, jeg ser ikke serier eller film på det.
 Jeg bruger det aldrig til andet, jeg ser ikke serier eller film på det.