Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mdanner
Jeg er førstegangs køber af et fladskærms tv, hvorfor jeg ville forhøre mig herinde.

Jeg vil gerne have et 32", og prisen kan ligge mellem 6-8000kr.
Planen var at jeg lidt senere skal have et medie center (har allerede et tv-kort) koblet til skærmen.
Jeg regner med at købe et par forholdsvis billige højttalere at koble til.
Jeg har meget lidt styr på hvad ovenstående kræver af selve tv'et - så i må meget gerne give et par hints.

Ift. ophæng til et sådan et tv, har jeg hørt lidt om at der skulle være billigere måder/produkter, end dem der eks. er i fona.
Tror det hed vogels (uden at være sikker).

Jeg har set et par samsungs der så okay ud (uden at vide om de er gode), men design ser fornuftigt ud.

På forhånd tak for hjælpen.
Af TYBO
Vægbeslag = Harald nyborg
32" synes jeg er for småt til et TV til stuen....med mindre at man bor på et værelse
Af kskruger
Skrevet: Man 28. maj 2007, 09:53

--------------------------------------------------------------------------------

Du kan rolig vælge Samsung, jeg har selv LE32R86, det er en rigtig god skærm til en lav pris, som giver rigtig meget for pengene. Den er vist nede omkring 6400,- nu.
Hvis det skal være bedre endnu, så skal op på en LE32M86 den koster omkring 8000,-
Af TYBO
kskruger: Du kan få en god 32" til 4000kr.
Så 6400 er ikke specielt billigt.
Af kskruger
Vi kan blive enig om, at man kan få et 32" for under 4000,-
Men jeg giver dig ikke uden videre ret i, at det også er et godt tv.
Typisk er det ældre modeller, men et par år på bagen, eller lavpris skærme som sælges til den pris. og der kan kvaliteten svinge rigtig meget.
Det handler jo ikke kun om, at der er et billede på skærmen og at det er i farver.
Af mdanner
Samsung LE32R86BD er det dette du omtaler (da jeg ikke kunne finde et samsung LE32R86)?
Hvad er den store forskel på det nævnte og det til 8000kr du nævnte?

Til TYBO - jeg kommer nok til at bo på et værelse de mange år frem (studerende).
Af kskruger
Samsung LE32R86BD Ja det er det, i øjeblikket kan du få det til 6200,- hos Wupti.com
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... upti).html

Forskelen er nok mest, at LE32M86 har bedre sort gengivelse og at den benytter 100 hz for mere rolige billeder, hvilket de fleste dog vælger at slå fra! Da det vist ødelægger mere end gavner.
Og så er der lidt forskel i designet, de fleste vil sige at LE32M86 er pæneste. Men du får rigtig meget for pengene i et LE32R86.