Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hjj
Jeg har nu haft mit "SMART ?"TV i et år (Philips 40PUT6400 Android): Årsag til køb var ønsket om tilkøb af nogle TV kanaler.
I første gang vis TV2Play .... og efter et år i 'folden' modtager jeg stadig TV i ringere kvalitet end i gamle dage på et 17" TV. TV2 har trods mange modsatte meldinger droppet at gøre noget ved android TV.

I stedet er alternativet forsøgt, dvs tilkøb af ekstra kanaler fra min kabel TV udbyder. Men ak og ve. CAM kortet kan ikke fungere.
Fra Philips har jeg modtaget nedenstående melding:

"Omkring dit CI+ modul (CAM kort) - grunden til at der ikke står noget i manualen om krav, er at der en gang imellem ændres i krav og specifikationerne til alle kort, men det er ikke noget vi gør, det er den fabrikation som står for CAM kort. Dette kan ændres, hvis fx. et nyt mærke bliver testet, godkendt og certificeret med Philips.
Det er ikke fordi der er begrænset udbydere på disse kort, men NEOTION har kompabilitets problemer med Philips Tv'er. Da Neotion (og din udbyder), som sagt ikke har fået testet og godkendt deres signal med Philips, er de i realiteten ikke godkendt til at kunne køre med TV'et.

Vi kan sagtes hjælpe dig, men når man har med en ucertificeret udbyder, så kan vi ikke gøre så meget hvad der er problemer med kanalerne da vi ikke har de nødvendige informationer. Det er kun de certificeret udbyder i Danmark som vi kan garentere for at signalet skal virke på vores Tv'er."

Og videre:
" ..Situationen er den, at der I Danmark er forskellige signaludbydere. De største af disse (Stofa, Yousee, Boxer) er blevet testet på Philips TV, og godkendt til at fungere problemfrit."

Så jeg takker mange gange :( Min kabel-TV udbyder kender intet til krav om certificering !!

Så, hvis der er nogen der har noget supplerende vil jeg gerne høre.
MVH/ Hans Jørgen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvem er din kabel-tv-udbyder?

Hvis du vil have en streaming-løsning, som bare fungerer, så kan jeg anbefale Apple TV4 boksen. Der er apps til DR TV, TV2 Play, Viaplay og mange andre. Fjernbetjeningen til Apple TV vil givetvis også kunne både slukke og tænde dit Philips TV - og vice versa.
Af hjj
Jeg får signal fra Bjerringbro Kabelnet, og deres signal modtages fra ASOM som leverer til en hel del antenneforeninger. Og ASOM kender heller ikke noget til problematikken med 'certificering'.

NEOTION er jo en vældig stor kortproducent, så de overholder vel også alle standarder.
Af hjj
.......og alt andet lige synes jeg det er ringe, at ingen af de to muligheder fungerer.