Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

:( Jeg har "virkelig" brug for hjælp til at finde en fladskærm med:

VA-panel
4K
HDR
100hz (mindst)

Jeg ved at Samsung laver VA-paneler og deres 7-serie passer fint til mig. Alt over er for dyrt.

Hvilke mærker har ellers VA-paneler og hvad hedder deres serier?
Hva med LG er der VA i dem? Er deres billedprocessor lige så god som Sony og Samsung's?

Stødte ind på LG's UF830. Den har Dolby Vision og 100 Hz, men ved ikke hvordan billede kvaliteten er. Jeg går meget op i sort dybde og er billedprocessoren behandler billederne godt.

Stødte også ind på Sony's XD85, men ifølge Flatpanels anmeldelse skulle den have meget backlight bleeding. Derfor tror jeg den også har meget dårlig sort dybte i natte scener?

Den bedste jeg har set med VA under 7000kr, er Samsung's JU7005 og det er max den pris jeg giver. Er der andre mærker du kan anbefale med VA, god sort dybde og HDR?
Nej, LG's LCD-modeller har ikke VA-panel.
XD85 har heller ikke VA-panel.
Du får ikke meget fornøjelse af HDR på JU7005.
Hvis du er lidt heldig kan KS7005 godt komme ned omkring det prisleje. Det er JU7005's efterfølger.
@Mfede det er rigtigt at jeg ikke foretrækker IPS, men der er næsten ingen VA-panel fladskærme til under 7000kr. Næsten alle sammen bliver lavet i IPS undtagen Samsungs 7 serie og de dyre modeller fra Panasonic.

@Rasmus tusind tak for linket ;)
Koylu4 skrev:@Mfede det er rigtigt at jeg ikke foretrækker IPS, men der er næsten ingen VA-panel fladskærme til under 7000kr. Næsten alle sammen bliver lavet i IPS undtagen Samsungs 7 serie og de dyre modeller fra Panasonic.
(Host)DX700 til 6700 kr(Host)

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3144993/TV ... ign-Priser

Men ok , det er ikke helt oppe og ringe..(se tidligere indlæg).