Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LHS
Hejsa
Kan det virkelig passe at man ikke kan optage feks Broen eller andre afnit som feks Rita med dk undertekster via tekst tv?
Tvet er et Panasonic st50

Mvh Lars
Af LHS
zappedronningen skrev:Jeg kan optage med undertekster på mit WT50, så det går jeg ud fra, du også burde kunne.
Niksen

Hvordan gør du,?
Sætter jeg min til at optage feks broen som var den anden dag, så kan jeg ikke sætte undertekster på via teksttv 398 (tror jeg det er) bagefter. og har jeg gjort det før jeg sætter den til, så blvier det vist mens den optager, men afspiller jeg optagelsen bagefter, så er det ikke på ?

Håber bare det er mig der gør noget forkert. For har hørehæmmede i familien og det er sgu lidt irreterende de ikke kan fælge med i serien uden at skulle se den lige hvor den blvier vist.. :(
Af zappedronningen
Jeg har lige været ved at eksperimentere lidt. Og nej jeg kunne heller ikke få det til at fungere, som jeg troede med undertekstknappen. Men på DR3 kommer der undertekster på det optagede, hvis jeg trykker på "OPTIONS" og i undertekstsprog vælger den med symbolet (et øre?) efter dan(DVB). Det virker dog ikke på TV2 (far til fire). Jeg bruger det faktisk aldrig, da jeg heldigvis hører fint, og heller ikke optager dansksprogede udsendelser særlig tit. Opdagede ved et tilfælde en dag, at min Waoo-boks kan optage undertekster og forsøgte så med tv'et også. Men det har så været "OPTIONS-knappen" jeg har trykket på og på en DR-kanal. Beklager forvirringen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undertekster via tekst-tv dur ikke på optagelser. Tekst-TV optages ikke med og er jo en "live"-service, som du kan slå til ved live-TV. Det er kun undertekster sendt i DVB-signalet du kan optage.
Af LHS
Torben Rasmussen skrev:Undertekster via tekst-tv dur ikke på optagelser. Tekst-TV optages ikke med og er jo en "live"-service, som du kan slå til ved live-TV. Det er kun undertekster sendt i DVB-signalet du kan optage.

Hejsa

Har en clint dc1 digital tv modtager (dvb-c) til at være koblet til mit Panasonic i kælderen og den kan godt. Hvis jeg sætter den til at optage og så bagefter slå tekst på via teksttv. når jeg så stopper optagelsen, går ind og finder den igen, starter den, kommer der ikke tekst, Men trykker jeg her igen på teksttv (398), så kommer der tekst på.
Så det kan da lade sig gøre ?

Mvh Lars

P.S det kan da ikke passe jeg er den eneste med hørehæmmede i familien, som har brug for at optage dk prg med tekst og hvis en lille billig apparat kan gøre det, burde tv til 10000+ vel også ;)
Måske det er noget der skal tages op til debat de rigtige steder :D

:p
Af zappedronningen
Det virkede også på Hammerslag igår. Så Broen tror jeg godt, du kan få tekster på via option knappen. Men altså ikke TV2 programmer. På min Waoo-boks kan jeg som sagt sætte tekst på via ttv-knappen. Også på svensk tv.
Af LHS
zappedronningen skrev:Det virkede også på Hammerslag igår. Så Broen tror jeg godt, du kan få tekster på via option knappen. Men altså ikke TV2 programmer. På min Waoo-boks kan jeg som sagt sætte tekst på via ttv-knappen. Også på svensk tv.

Det var broen jeg først prøvede med og det virkede ikke.
Af zappedronningen
Hvad står der, hvis du trykker på "OPTION"? Her står der på TV2 "ingen undertekster", og så virker det ikke. Men på DR kan jeg vælge mellem dan(DVB) og dan(DVB) med et "øre". Vælger jeg den sidste, kommer der tekst på. Men jeg skal da ikke kunne sige om det kommer an på, hvorfra man modtager signalet. I mit tilfælde Waoo. Sidder lige nu og ser Hammerslag fra igår, med undertekst.
Af LHS
zappedronningen skrev:Hvad står der, hvis du trykker på "OPTION"? Her står der på TV2 "ingen undertekster", og så virker det ikke. Men på DR kan jeg vælge mellem dan(DVB) og dan(DVB) med et "øre". Vælger jeg den sidste, kommer der tekst på. Men jeg skal da ikke kunne sige om det kommer an på, hvorfra man modtager signalet. I mit tilfælde Waoo. Sidder lige nu og ser Hammerslag fra igår, med undertekst.
Takker, vil prøve næste gang der kommer noget på dr1 hvor der kan sættes tekster på. Har slettet broen :-(
Af LHS
Prøvede lige at optage en del af Ved du hvem du er?
Og der kan jeg ikke vælge undertekster ved tryk på Option knappen
:((
Af PrebenJ
Hov sorry så ikke hvor gammelt sidste indlæg var, men har ladet mit stå, for måske mit nedenstående alligevel kan være til hjælp for nogen?

Det er et kæmpe problem for mange at undertekster ikke altid kan optages. Men måske er der ingen hørehæmmede produktudviklere i medie verden, noget tyder på det :((

Vi har også hørehæmmet i familien og ved hvor vigtige undertekster er, og ja faktisk også ofte for folk med normal hørelse, når man skal se en dansk film.

Hvis ikke du får løst dit problem kan jeg anbefale at anvende en computer med tuner som optager, og her bruge Windows Media Center. Dette er efter min erfaring det eneste som håndterer alle undertekster DVB og TTV på alle kanaler.

Desværre er Microsoft holdt med at udvikle på Media Center programmet, men det virker så længe man kan holde liv i en Windows 7 PC :)
Andre programmer som MediaPortal og Kodi har jeg ikke haft succes med, de er også sindsygt komplicerede at konfigurere.
Af LHS
Hejsa.
Hvad kræver det at kunne optage via PC.
Har windows 10
Har Yousee fuldpakke.
Skal der tilkøbes udstyr til at sætte antennestik i?
Eller kan jeg optage det ved at streame fra yousee hjemmeside?

På forhånd tak.