Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sam Sung;-)
Hej alle

Min nye Samsung K7005 skærm er desværre blevet tegnet på af den mindste i familien. Det drejer sig om et par streger med en kuglepen. Argh!
Tager skærmen skade af sprit? Eller er der nogen gode råd til at fjerne det?

Håber at i kan hjælpe:-)

Mvh
Kjartan
Jeg ville forsøge med lidt sprit i første omgang. Coatingen har ikke godt af det, men du skulle ikke kunne fjerne den blot med sprit på en klud.
Af Gotrek
Evt. fortynd det 50/50 med distilleret vand og kom det i en lille spray dunk.

Spray det let på en mikrofiber klud og gnid på området uden at trykke alt for hårdt.

Har set tips som siger Spray-on Sol creme skulle virke men ville nok kun teste det som en sidste løsning.
Brugeravatar
Af KimKaos
Har du prøvet med en ren microfiberklud?

Jeg er forbløffet over hvor meget de rent faktisk kan fjerne uden brug af sæbe/rensemidler.

Ellers er der Dr. Beckmann´s Fladskærmsrens som måske kan hjælpe dig af med de streger.
Af Grandahl
Vil egentlig gerne høre om dine erfaringer i forløbet, hvis du kan overskue det :)
Af Sam Sung;-)
Tusind tak for de forskellige bud. Vil prøve med en 50/50 blanding i weekenden og skal nok lige give en melding på om det virker.

Igen tak for hjælpen :)
Af Hilfiger
Er du sikker på at den lille KUN har lavet kuglepen streger på panelet. Grunden til jeg spørger sådan er at panelet kan let have taget skade ....såsom ridser.

I tilfælde det er ridser så kontakt din indbo om det kan blive dækket.
Min søn havde også været ivrig engang med vores 55" LG.
Han havde direkte lavet ridser på panelet med en skruetrækker. Men den blev dækket af min indbo og jeg fik pengene tilbage og købet et andet tv. Min selvrisiko var på 1000,-

Jeg ville nok tale med indbo inden jeg laver større skader på tv'et.
Af Sam Sung;-)
Jeg er helt sikker på at det er fra en kuglepen, der er nemlig også tegnet på vores nye sofa...
Nå men nu fik jeg endeligt prøvet med sprit. Først 50% sprit og 50% vand, det gav ingen effekt. Så lidt mere spritdet fjernede lidt men ikke helt. Til sidst prøvede jeg med kun sprit og så forsvandt det:-)
Det er bare super godt, ser ikke ud til at der er sket nogen skade ved det.

Igen tak for hjælpen og ha en skøn weekend. Jeg vil nu se på hvordan jeg kan få det af sofaen.