Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bongo50000
KimHansenDK skrev:Ja, du skal bruge alle fire adaptere. Købte blot fire M8 maskinskruer på 48 mm.
Er det ikke bolte han har købt, spørge kun fordi jeg har købt samme tv, og vil sætte det op med wire i stedet for
Af Christianhave
Jeg har samme tv i 65" og vægmonteret med samme beslag. Synes også det sidder lagt fra væggen. Har skåret lidt af adapterne af for at mindske afstanden. Men skal have skåret mere af. Men det kræver nye bolte så det har jeg ikke tid til p.t.

Andre der har forsøgt sig med at afkorte de medfølgende adaptere?
Af Bongo50000
Christianhave skrev:Jeg har samme tv i 65" og vægmonteret med samme beslag. Synes også det sidder lagt fra væggen. Har skåret lidt af adapterne af for at mindske afstanden. Men skal have skåret mere af. Men det kræver nye bolte så det har jeg ikke tid til p.t.

Hvor mange MM fra væggen sidder dit tv
Af Christianhave
Bongo50000 skrev:
Christianhave skrev:Jeg har samme tv i 65" og vægmonteret med samme beslag. Synes også det sidder lagt fra væggen. Har skåret lidt af adapterne af for at mindske afstanden. Men skal have skåret mere af. Men det kræver nye bolte så det har jeg ikke tid til p.t.

Hvor mange MM fra væggen sidder dit tv
Da bagsiden er buet er det svært at måle afstanden mellem væg og bagsiden. Men fra væg til front af tv er der ca. 6 cm. Jeg har forkortet adapterne ca 5 mm af ift standardlængden og mit vægbeslag er 8 mm tykt.

Afstanden kan godt kortes ned. Kræver bare at adapterne skæres til og boltene afkortes eller udskiftes med kortere. Synes ikke tv'et bliver varmt bagpå så tror ikke varme giver problemer.