Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LunD^
Hej Alle.

Jeg har for nylig købt et DX600 55" TV som erstatning for mit lynramte TX-42X10Y som vi var super glade for.

Billede på det nye her kan til gengæld slet ikke følge med mht til alm TV.

Ved lyse scener bliver billedet MEGET uskarpt og ser "beskidt" ud, altså den er virkelig dårlig til at vise hvid/lyse farver.

Hvis der samtidig er den mindste panorering er det endnu mere skidt. Når der bliver panoreret den mindste smule, også i en fodbold kamp fx. hvor der jo er grøn baggrund, så bliver hele billedet uskarpt indtil panoreringen stopper igen. Er det normalt eller er det en fejl på TVet ?

Jeg har læst om noget der hedder "LED banding", men det er så vidt jeg kan forstå "kun" nogen lodrette striber ved panorering, men er det også at hele billedet bliver uskarpt? Og lyse scener ser helt "mudrede ud" bare de bevæger sig det mindste?
Af sd2100
LunD^ skrev:Hej Alle.

Jeg har for nylig købt et DX600 55" TV som erstatning for mit lynramte TX-42X10Y som vi var super glade for.

Billede på det nye her kan til gengæld slet ikke følge med mht til alm TV.

Ved lyse scener bliver billedet MEGET uskarpt og ser "beskidt" ud, altså den er virkelig dårlig til at vise hvid/lyse farver.

Hvis der samtidig er den mindste panorering er det endnu mere skidt. Når der bliver panoreret den mindste smule, også i en fodbold kamp fx. hvor der jo er grøn baggrund, så bliver hele billedet uskarpt indtil panoreringen stopper igen. Er det normalt eller er det en fejl på TVet ?

Jeg har læst om noget der hedder "LED banding", men det er så vidt jeg kan forstå "kun" nogen lodrette striber ved panorering, men er det også at hele billedet bliver uskarpt? Og lyse scener ser helt "mudrede ud" bare de bevæger sig det mindste?
Din beskrivelse svarer meget godt til diverse tests:

http://www.trustedreviews.com/panasonic ... 00b-review

https://www.avforums.com/review/panason ... k-tv.12495
Af LunD^
jng skrev:Husk, at ordene "Panasonic" og "dårligt" ikke er velset i samme indlæg på dette forum.
Er heller ikke glad for at sige det. ;)
Gik faktisk udelukkende efter Panasonic da vi havde været så glade for det gamle Pana så det var en anelse skuffende. Lidt dårligere billede havde jeg regnet med i og med jeg gik fra en plasma, men havde ikke regnet med det var så udtalt et problem.
Af PeterD
mbm skrev:hvad siger PeterD ???
1. Hvis man kommer fra et Plasma til en LCD/LED skærm, VIL man blive skuffet, UANSET om mærket er Panasonic, Samsung, Sony,LG,Philips, Goldwing, eller Truestar.

Det er facts!

Det er 2 forskellige teknologier (Til dem der ikke vidste det..)

2. Alt det lyder så udbredt, tja..Du kan jo prøve at bytte det til et nyt DX600 som du OGSÅ indstiller efter forskrifterne fra div testsider..Avforums.com, Hdtvtest.co.uk, youtube, Flatpanels.dk osv..

Hvis det er det samme, ja så må du jo prøve et andet mærke Phillips, Sony, Samsung, LG og finde lykken der.

Jeg ved at LG og Samsung laver glimrende skærme til glimrende priser og indstiller du dem efter forskrifterne, er jeg sikker på du bliver 80-90% tilfreds i et godt stykke tid. :)

Hvis du vælger et Flatpanels har sagt god for (uanset mærke), burde du ikke blive så skuffet endda.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af LunD^
Torben Rasmussen skrev:Er TV'et indstillet nogenlunde korrekt?
Det er indstillet efter AVforums indstillinger, men uanset hvordan det indstilles ser hvid baggrund ud af hel*** til. :(

Synes bare det er helt utroligt at et godt og velanset firma kan lave noget i 2016 der ser så lort ud. ;)