Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kim.clausen
Hey
Har lige hentet mit tv ved power. Det skulle så være kalibreret. Det havde et klistermærke, sat over tapen på kassen.
Burde der ikke være noget dokumentation på at det var kalibreret?
Nu er tvet tændt. Og virker grumset i billedet, samt grønlig nuance !:( !:(
Der er tale om LG55Uh770VAEN
Jeg bruger satelit. Som jeg har ladet mig fortælle er den bedste måde at opnå billedkvalitet i top, kontra alm kabel tv.

Håber nogen af jer har styr på dette her.

Mvh
Kim
Af Gortrek
Er ret sikker på at deres kalibrering er en ren penge maskine, så personlig ville jeg aldrig bruge penge på at butikken gør det for dig. Men der er div guides på nettet på hvordan man kalibrere dit tv.
Af Gortrek
Tror ikke at man få nogen form for dokumention andet at du må tro på at de har udført opgaven, er jo også ret at bevise man har været inde i tv'et og rette på div farver. Så kort svar er nej, men er du utilfreds med kalibringen så kan du jo altid få dem til at lave den igen.
Af kim.clausen
Kunne ikke se at det havde været pakket ud over hovedet.. men synes mener bare at nogen har fået papir på at det var kalibreret. Og man kunne se testens gennemgang
Af kim.clausen
Mange tak. Kan se at der bliver skrevet at power sender deres test og kalibrering med tvet. Så kunden kan se værdierne. Dette er ikke sket her.