Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holm86
POWER havde også sat prisen op til 26.999 i løbet af ugen, men den er nede på 23.333 igen kan jeg se. Måske som modsvar til Elgiganten.
Af Mfede
Turbo skrev:Burn-in er en skrøne og har altid været det ved almindelig TV kikkeri.

Ser man den samme kanal altid, så vil kanal logoet brand sig fast på et tidspunkt.

Når en BD/UBD er færdig, går den tilbage til start menuen - den menu har stået på min OLED skærm i 2-3-4 timer fordi jeg var faldet i søvn, der er intet burn-in.

Min gamle PZ80 Plasma har stået med samme billede i mere end 4 timer, det var faktisk siden her (et forum indlæg), det kom der heller ikke noget burn-in af.
Jeg kan ikke helt lure om du mener det er en skrøne på OLED eller også plasma. På OLED lader der kun til at være lidt retentionproblemer.
På de sidste udgaver af Panasonics plasmaskærme var burn-in desværre ikke en skrøne. Mit eget GT50 er ramt af det, og der kommer meget hurtigt retention. En enkelt halvleg med en fodboldkamp på kanal 6 og man kan tydeligt se logoet. Jeg tør slet ikke sætte en spillekonsol til.
Min tidligere Panasonic plasmaskærm fra 2008 (har glemt modelnummeret) havde absolut ingen problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man vil brænde noget fast på OLED, så kan man naturligvis gøre det. EG960 havde burn-in da vi testede det (et TV3 logo), så det kan med garanti lade sig gøre. Vi ved dog ikke hvor lang tid TV'et har stået med pågældende logo, da det var sket inden vi modtog det til test.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis man piner en LCD-skærm nok, kan burn-in også opstå her. Jeg har en Dell PC-skærm foran mig med burn-in. Herudover har jeg oplevet det på en iPad 2, som er sendt videre til svigermor.

På Dell skærmen er det tilsyneladende kommet snigende af, at jeg har brugt den mange år dagligt. På skærmen i iPad'en ved jeg præcis, hvornår det skete. Jeg havde sat skærmen til aldrig at slukke pga. en opgave jeg brugte den til og en nat glemte jeg så at slukke den manuelt på knappen øverst, hvorefter noget tekst fra bogmærkelinjen i Safari havde sat sig fast næste dag.

Min oplevelse er, at de sidste generationer af plasma (efter 3D kom til) havde problemer med retention på ny. Jeg synes ikke rigtig, at man hører klager fra ejere af OLED-tv. Nu har skærmene trods alt været på markedet i nogle år. Vi havde dog som Torben siger en OLED-skærm inde, hvor et kanallogo havde sat sig fast. Hvor meget den har været pint, ved vi ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Retfærdigvis opdagede vi først fastbrændingen af logoet efter at TVet var leveret tilbage og jeg fik set på de billeder vi havde skudt med flere sekunders lukketid på kameraet. Så det var ikke et fedt lysende objekt, der kunne ses under normale omstændigheder.
Af Ludo
Er der nogen, der har erfaringer med LG's 2016-OLED og NFL (gennem Game Pass) eller fodbold over streaming?

Jeg overvejer en B6'er, men jeg vil gerne sikre mig, at der ikke er nogen problemer i forhold til hurtig kameraføring osv.

(Jeg er lidt newbie inden for det her område. Det er mange år siden, jeg sidst kiggede på nyt TV.)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Streaming af sport er generelt ikke højeste kvalitet, så signalet kan være kilde til nogle ujævnheder. Jeg har set en del fodbold via forskellige streamingtjenester (bl.a. Viaplay, Dplay, YouSee Play) på det seneste og ingen af dem leverer noget i topkvalitet.

Mht. skærmen så er det min holdning, at der ikke er problemer med bevægelse / panorering på LG's OLED. Jeg ved at der er en del snak om det derude, men der er flere faktorer at tage i betragtning i snakken (bl.a. kildesignalet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, men Rasmus taler om den generelle prissætning på TV'ene. Uanset om der er tax på eller ej, så er prisen i USA faldet, så det burde slå igennem herhjemme på et tidspunkt også.
Af Ludo
Lige nu koster et B6 55" ca. 18.000.

Hvor lang tid går der, før de nye priser rammer DK? Jeg havde umiddelbart tænkt mig at afvente Black Friday.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Forhandlerne virker opmærksomme på at LG B6 kan er meget eftertragtet. Ved f.eks. Powers butiksåbninger har de solgt langt flere LG B6 end forventet, har jeg ladet mig fortælle. Jeg tror, at vi ser gode tilbud på denne model fra de store elektronikkæder på Black Friday.

Hvornår en eventuel ny listepris rammer har vi ikke hørt noget om. LG Europa/UK har heller ikke noget at sige endnu, ifølge nogle kunder, som kontaktede dem i går.
Af Martin Sjøstrand
Hvordan med E6.... hvad siger i der, hvis i kigger i glaskuglen? :)

Jeg tænker bare, at B6 er vanvittigt populær, og der ryger mange over disken. E6 er jo prissat ret voldsomt ifht. B6, men jeg går da ud fra at de har produceret en del E6 også... står de så ikke bare og mister værdi på lagrene og i butikkerne, hvis de ikke tilsvarende laver gode tilbud og prisnedsættelser på den model?
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 203